צילומים שמפיץ דובר צה"ל היום מתעדים בית ספר ממולכד בעזה: בצילומים נראים בבירור המטענים, הפתילים והמרעום שאמור להפעיל את המטענים, כאשר כוונת חמאס היא למלכד מבנים "תמימים" ולקוות שצה"ל יפעל מתוכם. אנשי יחידת יהלום של חיל ההנדסה גילו את המטענים וניטרלו אותם. איש לא נפגע.

ובמקביל - צה"ל ממשיך לתקוף - וחמאס ממשיך לשגר טילים, גם תוך כדי ההפוגה ההומניטרית עליה הוכרז בשעות הצהריים: טיל גראד פגע סמוך לשעה 16:00 בחצר גן ילדים באשדוד, סמוך מאד לבית כנסת שממוקם בסמוך.

הגן לא היה מאוכלס בילדים, למרבה המזל, בשל הנחיות פיקוד העורף, אולם נגרם נזק רב לגן ולמבנים סביבו. מהמקום פונו לפחות עשרה נפגעי חרדה וכן אדם נוסף שלקה בליבו. מאות סקרנים הגיעו לזירה למרות הנחיות ואזהרות כוחות הביטחון שלא להתאסף באתרי נפילות של רקטות.

"הילדים בשכונה מאוד אוהבים את הגן הזה, הוא גן מקסים", סיפרה הגננת של גן הילדים לחדשות 2, "מאוד קשה, ההרגשה קשה מאוד. יש תחושת מלחמה קשה וזה לא פייר כלפי הילדים. תודה לאל שהכל בסדר, הילדים יחזרו בביטחון לגן, הכל יהיה בסדר". הגננת הוסיפה כי "ההורים כולם התקשרו, כולם שאלו לשלומי, אני רק שמחה שהם והילדים היו בבית ולא פה והכל נגמר בצורה כזאת. כל אזעקה דמיינתי שזה יקרה, והנה זה קרה. אני שמחה שזה רק פגיעות ברכוש ולא חס וחלילה בנפש".

הפגיעה בגן באשדוד, היום (צילום: חדשות 2)
הרס בגן הילדים שנפגע באשדוד | צילום: חדשות 2

משעות הבוקר נורו למעלה מ-20 רקטות קסאם וטילי גראד מרצועת עזה אל שטח ישראל. בשעות הצהריים פגע קסאם בחצר בית בשדרות. נזק רב נגרם למקום וכ-6 בני אדם שלקו בחרדה פונו לטיפול רפואי.

צה"ל ממשיך לתקוף

כוחות צה"ל בשטח ממשיכים לתקוף יעדי חמאס ברצועת עזה. במהלך היום תקפו כלי טייס של חיל האוויר כ-60 יעדים ברצועה, בהם מסגד בעיר עזה, ששימש כמקום אחסון לטילי נ"מ, וכן כ-20 מנהרות להברחת נשק על גבול רפיח. כתבנו ניר דבורי מוסר כי הכוחות הקרקעיים תקפו בשעות האחרונות חלק מהמשגרים שירו מוקדם יותר היום רקטות לעבר באר שבע, אשדוד ואשקלון.

בצה"ל מדווחים על לפחות 45 חמושים מחמאס שנהרגו בהפצצות מהאוויר ובהיתקלויות על הקרקע. בכל המקרים - לא היו נפגעים בקרב החיילים.במהלך הלילה הופצץ גם ביתו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד אל-ג'עברי. הבכיר, ככל הנראה, לא שהה בבית בזמן התקיפה - אבל הצעד מרמז במשהו על הצהרת הכוונות של מערכת הביטחון בעזה.

הפלסטינים דיווחו הבוקר על 10 פעילי חמאס חמושים שנהרגו הבוקר בהיתקלות עם חיילי צה"ל בדרום הרצועה. כמו כן דווח על חמישה פלסטיניים נוספים, לפחות 4 מהם אזרחים - כך לפי גורמי רפואה ברצועה, שנהרגו מירי פגז טנק של צה"ל בשכונת בית-להייה בצפון הרצועה. אותם גורמים, לפי הדיווח, זיהו את ההרוגים כארבע נשים וגבר משתי משפחות שונות.

ראש אמ"ן: "הנהגת הרצועה משותקת"

ראש אמ"ן, עמוס ידלין, אמר היום בישיבת הממשלה השבועית כי "ההנהגה בדמשק מנותקת, הנהגת הרצועה משותקת, הזרוע הצבאית מתחמקת. ישנם בקיעים בעמדת החמאס, הנהגת הרצועה מפנימה את גודל הטעות".

ידלין הוסיף כי "בחמאס מונים מספר שגיאות אסטרטגיות. הם לא צפו פגיעה אווירית, לא ציפו לתמרון קרקעי, ולא ציפו לכתף קרה מהעולם הערבי". על פתיחת המבצע הקרקעי אמר ראש אמ"ן "הכניסה הקרקעית המחישה לאויבנו שישראל לא חוששת מתמרון קרקעי. הפעילים מקווים להישג בשלט רחוק ונמנעים ממגע עם כוחותינו".

אולמרט: לא להחמיץ את ההזדמנות

חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: אימג'בנק gettyimages)
כוחות צה"ל ברצועה, אתמול | צילום: אימג'בנק gettyimages

"עד כה השגנו הישגים מרשימים במבצע המתנהל כנגד ארגוני הטרור בעזה", אמר היום ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת הממשלה. "זה הזמן לתרגם את ההישגים שלנו להשגת היעדים שלנו. ישראל מתקרבת ליעדים שהציבה לעצמה אולם דרושים עוד סבלנות, נחישות ומאמץ, כדי שנגשים את אותם יעדים באופן שנשנה את המציאות הביטחונית בדרום, ואזרחינו יוכלו לחוש ביטחון ויציבות לאורך זמן", אמר רה"מ.

"אסור לנו להחמיץ ברגע האחרון את מה שהושג במאמץ לאומי חסר תקדים אשר החזיר את רוח האחדות לעם ישראל. לציבור הישראלי, ובעיקר לתושבי הדרום הנמצאים בעורף, יש את הסבלנות והנכונות לכך - גם לממשלה", סיים אולמרט את דבריו.

מלחמה בחמאס - סיקור מיוחד:

גראד סמוך לגן ילדים באשדוד: נפגעי חרדה

תקרית בגולן: אש נפתחה על כוח צה"ל

ראש אמ"ן: "חמאס משותק"

אולמרט: "איש לא יחליט עבורנו"

צה"ל מציג: סופשבוע של לחימה

משעל: לא למו"מ על רגיעה תחת אש

חוסל מפקד מערך הרקטות של חמאס בעזה