"ההנהגה בדמשק מנותקת, הנהגת הרצועה משותקת, הזרוע הצבאית מתחמקת", כך אמר היום ראש אמ"ן, עמוס ידלין, בישיבת הממשלה השבועית. "ישנם בקיעים בעמדת החמאס, הנהגת הרצועה מפנימה את גודל הטעות".

ידלין הוסיף כי "בחמאס מונים מספר שגיאות אסטרטגיות. הם לא צפו פגיעה אווירית, לא ציפו לתמרון קרקעי, ולא ציפו לכתף קרה מהעולם הערבי". על פתיחת המבצע הקרקעי אמר ראש אמ"ן "הכניסה הקרקעית המחישה לאויבנו שישראל לא חוששת מתמרון קרקעי. הפעילים מקווים להישג בשלט רחוק ונמנעים ממגע עם כוחותינו".

ראש השב"כ יובל דיסקין אמר בישיבה כי "אירן מנסה ליצור טבעת חנק סביב ישראל, עם חמאס וחיזבאללה. בימים אלה חמאס משווע לעזרה מציר הרשע אך לא מקבל. הארגון מצוי במצוקה קשה בכל תחום, קיימת ביקורת ציבורית על כך שאנשיו המיטו אסון על אוכלוסיית עזה".

"הזרוע הצבאית נפגעה קשות. החמאס סובל מאבדות רבות, כולל פגיעה במחסנים, בייצור וביכולת השינוע. ייתכן וחלק מהיכולות נשמרות לשלב הסופי של המבצע. על החמאס להפנים שישראל לא תהיה מוכנה לחיות עם שלוחה סרטנית של אירן בחצר האחורית".

 

אולמרט: לא להחמיץ את ההזדמנות

"עד כה השגנו הישגים מרשימים במבצע המתנהל כנגד ארגוני הטרור בעזה", אמר היום ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת הממשלה. "זה הזמן לתרגם את ההישגים שלנו להשגת היעדים שלנו. ישראל מתקרבת ליעדים שהציבה לעצמה אולם דרושים עוד סבלנות, נחישות ומאמץ, כדי שנגשים את אותם יעדים באופן שנשנה את המציאות הביטחונית בדרום, ואזרחינו יוכלו לחוש ביטחון ויציבות לאורך זמן", אמר רה"מ.

"אסור לנו להחמיץ ברגע האחרון את מה שהושג במאמץ לאומי חסר תקדים אשר החזיר את רוח האחדות לעם ישראל. לציבור הישראלי, ובעיקר לתושבי הדרום הנמצאים בעורף, יש את הסבלנות והנכונות לכך - גם לממשלה", סיים אולמרט את דבריו.