אהוד אולמרט בישיבת הממשלה, היום (וידאו WMV: חדשות)
אולמרט בישיבת ממשלה | וידאו WMV: חדשות

"שום מדינה בעולם - גם לא כאלה המטיפות לנו היום מוסר - לא הייתה מגלה סובלנות ואיפוק דומים לאלה שגילינו", כך פתח הבוקר ראש הממשלה אהוד אולמרט את ישיבת הממשלה השבועית, בהתייחסו בתגובה מצולמת ראשונה להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם.

"בסופו של יום, חוש האחריות והחובה המוטלת להגן על אזרחינו, וזאת לאחר אינספור אזהרות והתראות, הביא אותנו להחלטה הבלתי נמנעת לעשות להגנת ילדינו ותושבינו שחייהם הפכו לבלתי נסבלים", הוסיף אולמרט.

על החלטת מועצת הביטחון הוסיף ראש הממשלה "מעולם לא הסכמנו שמישהו יחליט עבורנו אם מותר לנו להכות באלה המשלחים פצצות לעבר גני ילדים ובתי ספר ולא נסכים לכך גם בעתיד. שום החלטה שהתקבלה או שתתקבל בעתיד לא תפקיע מאיתנו את זכותנו הבסיסית להגן על תושבי ישראל. אני חייב לציין כי גם החלטת האו"ם שוללת בחריפות את המשך הפגיעות באזרחים ולא אוסרת על פעולה נחרצת נגדם".

"עד כה השגנו הישגים מרשימים במבצע המתנהל כנגד ארגוני הטרור בעזה. זה הזמן לתרגם את ההישגים שלנו להשגת היעדים שלנו. ישראל מתקרבת ליעדים שהציבה לעצמה אולם דרושים עוד סבלנות, נחישות ומאמץ, כדי שנגשים את אותם יעדים באופן שנשנה את המציאות הביטחונית בדרום, ואזרחינו יוכלו לחוש ביטחון ויציבות לאורך זמן", אמר רה"מ.

"אסור לנו להחמיץ ברגע האחרון את מה שהושג במאמץ לאומי חסר תקדים אשר החזיר את רוח האחדות לעם ישראל. לציבור הישראלי, ובעיקר לתושבי הדרום הנמצאים בעורף, יש את הסבלנות והנכונות לכך - גם לממשלה", סיים אולמרט את דבריו.

שר הביטחון אהוד ברק אמר בישיבה כי "אנחנו נמצאים ביום ה-16 לפעילות. הפעילות היא אפקטיבית, ואין סתירה בין הפעילות הצבאית להסדרים המדיניים".

עמוס גלעד ייצא שוב למצרים

ישראל שולחת היום למצרים איום מרומז, ואומרת: או שיהיה הסדר יציב שימנע הברחות של נשק מאזור מצרים אל תוך רצועת עזה, או שהממשלה תאשר פעילות צבאית מהצד הפלסטיני של ציר פלדלפי, פעולה נרחבת שתכלול גם את הכנסת כוחות המילואים.

ישראל דוחה את האפשרות שכוח בין לאומי ימנע את הברחות הנשק וטוענת כי האחריות למנוע את ההברחות היא של מצרים בלבד.

עמוס גלעד, הממונה על השיחות עם מצרים, רק חזר ממצרים ביום חמישי וכבר ייצא כנראה מחר לבדוק מה מוכנים המצרים לעשות בנושא ציר פילדלפי. מצרים אף מקבלת הצעות סיוע בין לאומיות כאשר שר החוץ הגרמני פרנק שטיינמאייר הציע סיוע למצרים בציוד ושיתוף פעולה צבאי.