מבצע "עופרת יצוקה" בעזה נכנס הבוקר ליומו ה-17, בפעילות שכבר הפכה לכמעט שגרתית: צה"ל תקף במהלך הלילה שורה של יעדים ברצועה - הפלסטינים חידשו הבוקר את הירי לעבר ישראל. הפסקת אש ההומניטרית ברצועה בין השעות 10:00 ל-13:00 הסתיימה, גם במהלך ההפוגה נמשך הירי לעבר יישובי הדרום.

בסמוך לשעה 13:00 נחתו 3 רקטות בשדרות, אחת מהן פגעה במדרכהבסמוך לשני בתים בעיר. איש לא נפגע. זמן קצר קודם לכן, אותרו שלוש נפילות בשטחים פתוחים בגזרת אופקים. גם במקרה הזה איש לא נפגע ולא נגרם נזק

סמוך לקריית גת נפל הבוקר טיל גראד, ככל הנראה בשטח פתוח. מעט לפני השעה 10:00 נורתה רקטה לעבר שטח פתוח במועצה האזורית אשכול. סמוך לשעה 11:45 נפלה נשמעה אזעקה באשקלון, ולאחר שניות ספורות נפלה רקטה בתוך העיר ופגעה ישירות בבית. חמשת בני המשפחה צייתו להוראות פיקוד העורף ונכנסו למרחב המוגן- בכך ניצלו חייהם. לביתם נגרם נזק גדול. איש לא נפגע בגופו, אולם במקום אותרו מספר נפגעי חרדה.

"לאחר שסרקנו את הבית, מצאנו מספר נפגעי חרדה", סיפר מנכ"ל מד"א, אלי בין. חמשת בני המשפחה שהיו בבית הסתתרו בחדר המוגן, ובכך ניצלו מהטיל, שנפל במהלך הפעלת האזעקה.

אולמרט מצטער על ההרג

ובמקביל, ראש הממשלה אהוד אולמרט הביע הבוקר את צערו על הפגיעה באזרחים ברצועת עזה. "לא הכרזנו מלחמה על תושבי עזה", אמר. "כל תושב עזה חף מפשע שנפגע הוא קורבן, ואנחנו מתנצלים על כך. אין לנו מלחמה בתושבי עזה, אלא ברוצחי עזה".

אולמרט אף מתח ביקורת על דיווחים בתקשורת העולמית שמתעלמים לגמרי מהסיבות שהביאו לפרוץ המבצע, בהן הירי הבלתי פוסק לעבר תושבי הדרום. בנוסף, הדגיש אולמרט את שני התנאים המרכזיים של ישראל להפסקת אש: הפסקת הירי על תושבי הדרום ומניעת הברחות של אמצעי לחימה לרצועה, במטרה למנוע ירי עתידי.

אולמרט הודה לנשיא מצרים מובארק על מאמציו להביא לרגיעה, אבל גם שיגר מסר שהוא חלק מהלחץ הבינלאומי שמופעל כעת על מצרים: "אני מקווה שנוכל להגיע להסדר עם מצרים על הגבול ועל מניעת ההברחות. הסדר שיוכל להביא לסיום הלחימה.

פגיעות טובות במטרה

במהלך הלילה זיהו כוחות גולני חמושים פלסטינים ברצועה ופגעו בהם. כוחות גבעתי מצאו פצצות מרגמה בסריקות שערכו. חיל האוויר תקף הלילה ארבעה מחסנים של אמצעי לחימה ושתי מנהרות שנחפרו מתחת לבתים של פעילי חמאס וכן הותקפה מנהרה בציר פילדלפי. עוד הותקפו נקודה ממנה משוגרות רקטות. כמה חוליות חמאס חוסלו מהאוויר בסיוע כוחות קרקעיים. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

הבוקר מקיים צה"ל הפוגת אש הומניטרית בין השעות 10:00 ל-13:00. מעברים כרם שלום וקרני נפתחו לטובת העברת הסיוע.

צה"ל החל לשלב כוחות מילואים בלחימה בתוך רצועת עזה - כך אמר אמש דובר צה"ל, תת אלוף אבי בניהו."אחרי שבוע של אימונים, התחלנו לשלב את אנשי מערך המילואים בלחימה בתוך רצועת עזה. הם מביאים איתם הרבה מאד ניסיון ושיקול דעת והם מהווים מרכיב מאוד מרכזי בעוצמה של צה"ל. נרחיב ונעמיק ככל שנידרש, ונמשיך לבצע את משימותינו במסירות על מנת לאפשר לדרג מדיני את דרגות החופש לקבל החלטה ללא לחץ".

מלחמה בחמאס - סיקור מיוחד

תיעוד מיוחד: בית ספר ממולכד בעזה

גראד סמוך לגן ילדים באשדוד: נפגעי חרדה

תקרית בגולן: אש נפתחה על כוח צה"ל

ראש אמ"ן: "חמאס משותק"

אולמרט: "איש לא יחליט עבורנו"

צה"ל מציג: סופשבוע של לחימה

משעל: לא למו"מ על רגיעה תחת אש