פרס במקלט באשקלון (צילום: רויטרס)
הנשיא פרס עם תושבי העיר במקלט, היום באשקלון | צילום: רויטרס

נשיא המדינה, שמעון פרס, הגיע הבוקר לאשקלון כדי להפגין הזדהות עם תושבי העיר. הנשיא ביקר ילדים השוהים במקלט בעיר, ערך ביקור חולים אצל פצועי פגיעות הקסאם והגראד בבית החולים ברזילי והשתתף בהערכת מצב של החמ"ל העירוני. פרס גם שוחח עם ראש העיר, בני ועקנין, על צרכי התושבים.

"החמאס ירה עלינו במשך שמונה שנים. צריך לזכור מי הטובים ומי הרעים", אמר פרס לעיתונות הזרה שהתלוותה אליו. בהמשך ביקורו נסע למקלט עירוני בו עוברים ילדים הפעלות על ידי מתנדבים מקומיים. פרס שוחח עם הילדים על נושאים רבים, החל מאיך הם מרגישים בתוך המקלט ועד לכוכב העירוני, יוסי בובליל.

במהלך הסיור אמר פרס לתושבי העיר: " כל מדינת ישראל אוהבת אתכם, גאה בכם, באומץ ליבכם וביכולת שלכם להמשיך לשחק ולשיר גם ברגעים קשים.אני נושא תקווה שהרגעים הקשים יעברו מהר ותחזרו לשגרת חייכם הקודמת."

"להפסיק את הברברת על הפסקת אש"

בהתייחסו להתנהלות הצבאית של המבצע, אמר פרס: "אני משוכנע שיש לנו את הכוח לפעול בצורה הנכונה עד שישרור שקט בישובי עוטף עזה". הנשיא הדגיש כי "ישראל לא תהיה מוכנה שבצידה תתקיים 'רצועת טרור', ולכן אנשי חמאס טועמים בימים אלה את טעם התגובה הישראלית".

לכשנשאל הנשיא על ההצעה הצרפתית להפסקת אש, שנידונה אמש והיום בקבינט הביטחוני, אמר פרס: "יש להפסיק את הברברת, הדיבורים והספינים על הפסקות האש. דיונים בנושא זה חייבים להתקיים הרחק מאור הזרקורים וכי אין פה עניין בהפסקת אש כי אם בהפסקת הטרור".

מלחמה בחמאס: סיקור מיוחד

לראשונה: טילים לעבר באר שבע וקריית מלאכי

הפגנות המוניות בעולם נגד המבצע

כך מעבירים ילדי הגראדים את הזמן

מתקפת הרקטות על הדרום נמשכת

בעקבות הירי: 300 אלף תלמידים נשארים בבית

רוב הציבור: לא לעצור את המבצע

אשדוד: 4 ילדים נותרו ללא אמא

הפלסטינים: 10 הרוגים בתקיפה בעזה

המדריך למתגונן