הפגנות המוניות נערכו אמש ברחבי העולם נגד המתקפה הישראלית ברצועת עזה. עשרות אלפים מתומכי החיזבאללה יוצאים מידי יום מאז תחילת המתקפה, כדי למחות נגדה. הפגנות דומות נערכו בבירות ובערים ערביות.

המפגינים מביעים תמיכה בתושבי הגדה, אבל לצידה של הביקורת הקבועה נגד ישראל, מפנים המפגינים בעולם הערבי את הזעם כלפי המנהיגים הערביים שמצטיירים כבובות של מנהיגים בוושינגטון ובישראל.

המפגינים קוראים להנהגה הערבית לגלות יותר תוקפנות כנגד ישראל. בעולם המערבי, ההפגנות נגד ישראל רק תופסות תאוצה. בניו יורק יצאו מאות מפגינים לרחובות וצעקו "לא לתת עוד כסף לטרור הישראלי". בשיקגו השליכו אמש אלמונים בקבוק תבערה לעבר בית הכנסת בעיר.

"הפשעים נגד העם הפלסטיני"

בבירות האירופאיות ההפגנות אפילו גדולות עוד יותר: מהגרים פלסטינים ארגנו באתונה צעדה המונית במרכז העיר. המפגינים קראו להפסקת ה"פשעים הישראלים נגד העם הפלסטיני", והמשטרה היוונית נאלצה להשתמש ברימוני גז כדי לפזר את אלפי המפגינים שהתכנסו סמוך לשגרירות הישראלית. המשטרה עצרה מספר מתפרעים בהם אנשי שמאל ומהגרים ממדינות ערב.

ברומא בחרו כמה עשרות מפגינים בתחנת הטלוויזיה הממשלתית - "ראי", כדי להביע את מחאתם נגד מעשיה של ישראל. בברלין, 2000 פעילים פלסטינים התכוונו לצעוד עד לשגרירות, אבל נבלמו, ובטורקיה, אלפים הפגינו באיסטנבול ומול השגרירות הישראלית באנקרה. בסוכנות היהודית חוששים היום מעוד גילויי אנטישמיות ברחבי העולם על רקע המתקפה הישראלית.

אבל ההפגנות לא מגיעות לשולחן קבלת ההחלטות של ההנהגה המערבית, למרות הגינוי אמש של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שקרא לישראל לא להשתמש בכוח מופרז. המנהיגים ברחבי העולם מסתפקים בקריאה להפסקת האלימות.

התקשורת העולמית, שהקדישה בימים האחרונים את מרבית שעות השידור לנעשה ברצועה, חוזרת לשגרת שידוריה. הדיווחים על המשבר בעזה כבר לא פותחים את מבזקי השעה העגולה של תחנות כמו CNN או סקיי. אחרי חגיגות חג המולד, העולם המערבי מתכונן לחגיגות השנה החדשה.

מלחמה בחמאס: סיקור מיוחד

אשדוד: 4 ילדים נותרו ללא אמא

הפלסטינים: 10 הרוגים בתקיפה בעזה

המדריך למתגונן

הממשלה אישרה גיוס מילואים

2 הרוגים באשדוד ובנחל עוז

דיווח: גלעד שליט נפצע בתקיפת חיל האוויר ברצועה

צה"ל מציג: כותשים את הרצועה

צה"ל מזהיר: באר שבע ויבנה בטווח הרקטות

צה"ל מעביר טנקים לאזור הרצועה

כך צה"ל הפתיע את ראשי החמאס