שוטרי מג"ב בירושלים. צילום ארכיון (צילום: רויטרס)
חיילי מג"ב, ארכיון | צילום: רויטרס

המילואימניקים של מג"ב מתחילים להכין את הקיטבגים: החל מהבוקר קיבלו לוחמי שש פלוגות המילואים של מג"ב הודעות טקסט הקוראות להם להתייצב לגיוס מילואים. ההודעות נשלחו לאחר שהגיוס אושר על ידי מערכת הביטחון ומפכ"ל המשטרה, וזאת בנוסף לצווי 8 שנשלחו לבתיהם.

דובר מג"ב מסר כי הלוחמים ייטלו חלק במאמץ הביטחוני שנמצאים בו שוטרי מג"ב ומשטרת ישראל. הם יתגברו את הביטחון השוטף במרחב התפר, יגבירו בידוק וימנעו טרור. במג"ב בטוחים כי ההיענות של חיילי המילואים תהיה גדולה.

ביום ראשון ישיבת הממשלה אישרה הוצאת צווי גיוס לאלפי חיילי מילואים. ההחלטה מתייחסת להוצאת 6,500 צווים. ההחלטה מאפשרת למערכת הביטחון להתחיל גם בגיוס של חיילי צה"ל, אם יהיה צורך בכך, בשלב כלשהו של המבצע בעזה, אם יתארך.

באותה ישיבה עדכן ראש הממשלה עדכן את השרים בפרטי הפעולה בעזה והכין אותם לפעולה ממושכת. אולמרט אמר לשרים כי המצב שנוצר בדרום עלול להימשך זמן רב, יותר מהצפוי. על כן ביקש אולמרט מכל הגופים הרלוונטיים להקדיש את השבועות הקרובים למאמץ מיוחד כדי לספק את כל השירותים לתושבי היישובים המופגזים וכדי לתת מענה לכל הבעיות. אולמרט ביקש "לגלות רגישות לכל המצוקות שעלולות להיווצר בדרום".

מלחמה בחמאס: סיקור מיוחד

לראשונה: טילים לעבר באר שבע וקריית מלאכי

הפגנות המוניות בעולם נגד המבצע

כך מעבירים ילדי הגראדים את הזמן

מתקפת הרקטות על הדרום נמשכת

בעקבות הירי: 300 אלף תלמידים נשארים בבית

רוב הציבור: לא לעצור את המבצע

אשדוד: 4 ילדים נותרו ללא אמא

הפלסטינים: 10 הרוגים בתקיפה בעזה

המדריך למתגונן