לילה ארוך עבר על כוחותיהם, אמנם לא בסואץ אלא רק בתל אביב, אבל הבוקר בנימין נתניהו וציפי לבני צריכים לצאת לקרב האמיתי: הקרב על הקמת הממשלה.

לפי רוב הסיכויים ורוב ההערכות, נתניהו יהיה המנצח שיצליח להקים קואליציית ימין. בסביבתה של לבני עדיין בטוחים, כמו אמש, ש"הו הא, מי זו באה, ראש הממשלה הבאה".

יו"ר הליכוד ינסה להיפגש החל מהבוקר עם כל מפלגות הימין הפוטנציאליות לממשלה שלו, וינסה "לנעול" אותם ולגרום להם להצהיר בפומבי "אנחנו נמליץ לנשיא פרס על בנימין נתניהו להקמת הממשלה הבאה". צעד אחד כבר נעשה בכיוון הזה, עו"ד יעקב נאמן, מקורבו של נתניהו, מונה להיות ראש צוות המו"מ הקואליציוני.

לבני במאמץ למנוע קואליציית נתניהו-ליברמן

ציפי לבני, לעומת נתניהו, במצב הרבה יותר מסובך. לפי ההערכות, הסיכויים שלה להרכיב ממשלה הם קטנים מאוד, ופוחתים ככל שעובר הזמן. משימתה של לבני לימים הקרובים היא לנסות ולבלום את הגוש הימני שנתניהו מנסה לגייס לעצמו, ואת זה היא יכולה, לדאבונה, לעשות רק באמצעות לשון המאזניים של הבחירות - ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן.

יו"ר קדימה תנסה לעכב את האיחוד הצפוי בין נתניהו לבין ליברמן, כדי לנצל את הזמן הזה ולייצר איזשהו מומנטום, איזושהי תחושה של ממשלה בראשותה. כבר היום צפויה פגישה בין לבני וליברמן, כשמטרתה של יו"ר קדימה - להשאיר סיכוי לממשלה בראשותה.

הבוקר, בצאתה מביתה בצפון תל אביב, אמרה לבני לחדשות 2 "העם בחר בהמוניו. אני מרגישה את האחריות הגדולה לתרגם את הכוח שניתן לי - לעשייה, לקדם את המדינה ולאחד את העם".

בעוד יומיים-שלושה הדברים יהיו לכולנו הרבה יותר ברורים, אבל עד אז כבר רואים באופק את מי שכנראה יהיה ראש הממשלה החדש - בנימין נתניהו.

המפלה הגדולה של מרצ

חברי מפלגת מרצ-התנועה החדשה והיו"ר חיים אורון היו רחוקים מלשמוח אמש. האכזבה החלה כבר כשהתפרסמו המדגמים, וגברה כשהתפרסמו תוצאות האמת החלקיות - 3 מנדטים בלבד לטובת מפלגת השמאל.

במרצ עשו בקמפיין הזה את כל הטעויות האפשריות. קדימה נגסה בחלק גדול מאוד מקהל הבוחרים שלה, שלא רצו לראות את נתניהו ראש ממשלה - וחשבו שלבני תוכל לחסום אותו. מרצ, כדי להשיג עוד קולות, ניסתה לראשונה גם לקרוץ קצת למרכז - וכך הפסידה גם חלק נכבד מאנשי השמאל. כך יצא שניצן הורוביץ ואילן גילאון אמנם בכנסת, אבל הפרלמנטרית המוערכת זהבה גלאון, כפי שזה נראה עכשיו, נשארה בחוץ ושילמה את המחיר.

בנימין (ביבי) נתניהו וציפי לבני בקלפי (רויטרס) (צילום: רויטרס)
לבני ונתניהו עדיין רעננים, אתמול בבוקר | צילום: רויטרס

מחכים לדבר הימאים והחיילים

נכון לכתיבת שורות אלה, 99.7% מהקולות שהצביעו בבחירות 2009 נספרו. 3 העשיריות שנותרו הם קלפיות קטנות, מרוחקות או בעייתיות שעדיין לא הספיקו להיספר, ועכשיו במערכת הפוליטית מחכים כולם למוצא פיהם של החיילים, הימאים, הדיפלומטים והמעטפות הכפולות, שקולותיהם מהווים כ-3 או 4 מנדטים משמעותיים במיוחד.

על פי תוצאות האמת המעודכנות, קדימה זוכה בבחירות לכנסת ה-18 עם 28 מנדטים , מנדט אחד בלבד יותר מהליכוד. העבודה מתרסקת עם 13 מנדטים, וכך גם מרצ - התנועה החדשה שזוכה ב-3 מנדטים בלבד.

בחירות 2009: סיקור מיוחד

כל תוצאות האמת המעודכנות

ליברמן מחזיק את כל הקלפים

שני המועמדים הכריזו: ניצחנו

המפסידות הגדולות בבחירות

ברק: העבודה חיה ונושמת

המנצחת הגדולה: ד"ר מינה צמח