זהו ללא ספק יומו הגדול של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהמפלגה בראשה הוא עומד הקדימה את מפלגת העבודה, והפכה למפלגה השלישית בגודלה בישראל, לפחות על פי המדגמים. ליברמן, התקבל במטה הבחירות שלו בירושלים בתרועות ובשירים, והחל לפזר רמזים עבים בכל הנוגע למשא ומתן הקואליציוני שיחל בימים הקרובים.

"אנחנו רוצים ממשלה לאומית, ממשלת ימין וזוהי ללא ספק נטיית לבנו, אנחנו לא מסתירים את זה", אמר ליברמן. "אני מקווה שיהיו עוד שינויים במנדטים ונוכל לדבר על ממשלת ימין ברורה. לא נקבל החלטות הערב. מחר תתכנס הסיעה ותגבש צוות למשא ומתן".

ליברמן כבר שוחח הערב עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ויו"ר קדימה ציפי לבני. בנאומו הוא פיזר רמזים, והשאיר את החלטתו במי לתמוך באפלה. "אנחנו לא פוסלים אף אחד, אבל נלחם על העקרונות שלנו ", הדגיש ליברמן. "תהיה פה החלטה לא פשוטה. אנחנו לא עושים חשבונות אישיים, אבל לא נוותר על העקרונות שלנו. לפני הכל חייבים להגיע להכרעת הטרור של החמאס. לא ללכת להפסקת אש, ולא משא ומתן ישיר או עקיף. חייבים להפיל את שלטון חמאס, זאת המשימה הראשונה".

ליברמן: הימין זכה לרוב ברור

ליברמן שהיה במצב רוח טוב פתח את נאומו בנימה מבודחת. "אני מצטער כי שרון וג'ורג' הכינו לי נאום מציון אבל שכחתי אותו בבית, וגם את המשקפיים, אז זה לא היה עוזר לי. אני רוצה להודות לכל תומכי ישראל ביתנו, ולמי שנתן לנו הכרעה מאוד ברורה, אני שמח שהפכנו למפלגה המשמעותית והשלישית בגודלה במדינת ישראל".

ליברמן הודה לפעילים, ולבני משפחתו, שהיו לצדו גם בתקופות קשות. הוא לא שכח להזכיר את חבר הכנסת לשעבר, יורי שטרן ז"ל, שלא זכה להגיע למעמד הזה. "אתם שואלים במה ישראל ביתנו שונה מכל המפלגות האחרות? כולם התכנסו בתא ואנחנו היחידים שמתכנסים בירושלים. אנחנו היחידים שהמטה המרכזי שלנו גם בירושלים".

 "קבענו את סדר היום, וזה הישג גדול מעבר לכל הישג", הדגיש יו"ר ישראל ביתנו. "הגדרנו את הנושא המרכזי כנאמנות, בלי נאמנות אין אזרחות וכל השאר רק התווכחו. כל הויכוח סביב זה, ללא ספק הוא אחד החשובים שיקבע את גורל מדינת ישראל".