עכשיו שתוצאות הבחירות כבר ידועות - ונותר רק לחכות לקולות החיילים - הגיע הזמן להתמודד עם השאלה החשובה באמת: מי מהסוקרים יוכתר כמנצח הגדול.

בניגוד לבחירות האמיתיות, במקרה הזה המנצחת הברורה והמובהקת - היא ד"ר מינה צמח, שערכה את המדגם עבור חדשות 2. ד"ר צמח הייתה הקרובה ביותר לניבוי תוצאות האמת גם בקרב בין הליכוד לקדימה וגם בניבוי התוצאות של כלל המפלגות.   

הפער במנדטים בין תוצאות האמת למדגמים (צילום: חדשות 2)
הפער במנדטים בין תוצאות האמת למדגמים | צילום: חדשות 2

בזירת המלחמה של הסוקרים ניצבו שלושה: חדשות 2 שיתפו פעולה עם עם הסוקרת הוותיקה ד"ר מינה צמח, מנהלת מכון "דחף" ; חדשות 10 בחרו בד"ר קמיל פוקס, מנהל מכון "דיאלוג" ; ערוץ 1 הלך על מנו גבע ממכון "מדגם".

בדקנו את המרחק בין המדגמים לתוצאות - את סך סטיות המנדטים בין מה שניבאו המדגמים למפלגות, לבין מה שקבעו תוצאות האמת. התוצאות לא משאירות ספק בדבר המדגם המנצח: המדגם של חדשות 2 בעריכת ד"ר מינה צמח.

המדגם של חדשות 2 היה בפער המנדטים הקטן ביותר מתוצאות האמת, עם פער של 6 מנדטים בלבד. במקום השני ניצב המדגם של חדשות 10, שהפער בינו לבין התוצאות עמד על 8 מנדטים. השידור הציבורי משתרך הרחק מאחור עם פער של 13 מנדטים מרצון הבוחר.

גם בניבוי תוצאות הדו-קרב בין לבני לנתניהו, ד"ר צמח הייתה הקרובה ביותר. המדגם של חדשות 2 היה היחידי שדייק במספר המנדטים של הליכוד (27). המדגם סטה במנדט אחד בלבד מכוחה של קדימה (המדגם ניבא 29 מנדטים לעומת 28 בתוצאות האמת). כל המדגמים צפו יתרון של שני מנדטים לטובת לבני, כשבפועל ההפרש עומד על מנדט אחד).

בסך הכל ניתן לומר כי כל המדגמים היו די קרובים לתוצאות האמת. בניגוד לבחירות 96 בין בנימין נתניהו לשמעון פרס, הפעם מי שהלך לישון עם המדגמים והתעורר עם תוצאות האמת - גילה שהוא לא הפסיד יותר מדי.