מבוכה גדולה למורה. אילוסטרציה (צילום: Inga Ivanova, Shutterstock)
לא תאמינו מי אלוף בבאבלס | צילום: Inga Ivanova, Shutterstock

הישראלים אוהבים לשחק, מאוד אוהבים לשחק. מחקר חדש קובע כי שלושה מיליון ישראלים משחקים ברשת בכל חודש. המחקר מתפרסם לקראת הכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי, המארח את הנציגים של אתרי המשחקים הגדולים בישראל.

מהנתונים עולה שהגבר הישראלי כבר לא יוצא למילואים ולא יושב ליד צלחת חומוס - הוא משקיע את כל זמנו במשחק במחשב. 75% מהשלושה מיליון שהזכרנו קודם, הם גברים. גם גיל המשחקים מעניין, מסתבר שלא רק ילדים שוחקים את לחצני החצים. שליש מהשחקנים הם בני פחות מ-18, שליש הם בין הגילאים 18-34 והשליש הנותר הם שחקנים מעל לגיל 35.

הנתונים נאספו מ-16 אלף שחקנים שהשתתפו במחקר שערך אתר vgames. ומה קורה בעולם? בארצות הברית דווקא יש הפתעות - שם הנשים הן המשחקות הרציניות. 51% מאוכלוסיית השחקנים הן נשים . גם חלוקת הגילאים שונה. רק 38% מהשחקנים עוד לא חגגו יומולדת 35 השאר משחקים כל הדרך לקבר.

החברה הערבית בישראל: חוששת ומסויגת מהאינטרנט

מחקר נוסף שנערך לקראת אותו כנס בודק את יחסי החברה הערבית בישראל לאינטרנט. במחקר שנערך על-ידי פרופ' גוסטבו מש וד"ר נימר ביאעה מאוניברסיטת חיפה, נבדקו עמדות המגזר הערבי בישראל לגבי שימוש במחשבים ובאינטרנט ודפוסי השימוש באינטרנט. 

לפי המחקר, רוב המשתמשים הערבים מציינים כי המחסום שמגביל אותם בגלישה הוא מחסום של מיומנויות, ידע והתמצאות. 40% מהנחקרים הישראלים-ערבים מביעים עמדות שליליות בכל מה שקשור לשימוש באינטרנט, אבל רק 10 אחוז מהנחקרים מסכימים שהאינטרנט עלול לפגוע במוסר ובמורשת של החברה ערבית.

המחקר הינו חלק מתוכנית להגברת השימוש והמודעות ליתרונות של האינטרנט בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל, יוזמה שהחלה בשנה שעברה על-ידי איגוד האינטרנט הישראלי.

כנס האינטרנט השנתי "Inter Style Net - החיים ב-NET מסביב לשעון" יתקיים בתאריכים 2-3 במרץ 2009, במרכז הכנסים Avenue שבמתחם שדה התעופה ויכלול את כל הנושאים החמים שעומדים על סדר היום המקוון, ביניהם: צרכנות ברשת, Mobile Internet, בחירות מקוונות, הכל רייטינג? מודלים עסקיים ברשת, מחקרים עכשוויים באינטרנט, Cloud Computing ותחום שלם של משחקים ברשת - טכנולוגיות, תרבות, מנועי צמיחה והכנסות ממשחקים.