הקרב על המצע הכלכלי-חברתי: בעוד שבמפלגת קדימה הציבו את התנגדותם הנחרצת למתקפה אפשרית על מתקני הגרעין של אירן בחזית הקמפיין שלהם, וראש הממשלה נתניהו דן בסוגיה השכם והערב - מראה סקר חדש שנערך בשילוב של מילווארד בראון ומכון "אי פאנל" עבור התכנית "פגוש את העיתונות", כי רוב הנשאלים מעדיפים שנבחרי הציבור ישימו את הדגש על הנושא החברתי-כלכלי, ולא זה הביטחוני.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

במדגם, שנערך בקרב 499 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה עם טעות דגימה בשיעור של 4.4% נמצא כי הסוגייה המובילה בבחירת המפלגה שאליה יצביעו הבוחרים היא בראש ובראשונה זו הכלכלית, עם 32% (כשליש מהקולות). אחריה ברשימה ניצב הנושא החברתי, שזכה ל-29% מהקולות ולמקום השלישי הגיעה הסוגייה הביטחונית, ובראשה אירן - עם 20%. את שאלת הסקר הנוכחית סוגרים הנושאים המדיניים והאישיים, עם 5% ו-4% בהתאמה.

20% בלבד בעד מצע ביטחוני (צילום: חדשות 2)
20% בלבד בעד מצע ביטחוני | צילום: חדשות 2

כמו כן, פילוח האוכלוסייה בסוגייה הכלכלית עמד על 36% בקרב מצביעי ימין, שהשיבו כי הנושא שישפיע עליהם ביותר בבחירת ביתם הפוליטי בבחירות הקרובות יהיה הכלכלי. זאת בניגוד ל-34% ממצביעי השמאל, שענו תשובה דומה. 

56% לא רוצים את פרס חזרה בפוליטיקה

56% לא רוצים שיחזור. פרס (צילום: חדשות 2)
56% לא רוצים שיחזור. פרס | צילום: חדשות 2

אין כמעט מערכת בחירות שבה השם שמעון פרס לא נזרק לאוויר. השבוע דווח על לחצים שמופעלים על נשיא המדינה להוביל את גוש המרכז-שמאל. אך בסקר השיבו 56% מהנשאלים כי אין הם תומכים בצעד שכזה עבור פרס, רק תשעה אחוזים היו רוצים לראות אותו מוביל את גוש המרכז-שמאל ולרבע מהנשאלים לא הייתה עמדה, או שסירבו להגיב על השאלה.