החכם - הנגיד סטנלי פישר (צילום: רויטרס)
החכם - הנגיד סטנלי פישר | צילום: רויטרס

"כנגד ארבעה בנים דיברה התורה: אחד חכם, אחד רשע, אחד תם ואחד שאינו יודע לשאול". השנה החלטנו לתת לכם את זכות הבחירה ולקבוע - מי הם ארבעת הבנים בני ימינו. הנה האישים שנבחרו על ידי גולשי חדשות 2 באינטרנט וחברי חדשות 2 בפייסבוק.

הבן החכם של השנה האחרונה הוא, כך הכרעתם, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר. לאחר שהצליח לחלץ את ישראל מהמשבר הכלכלי הגדול וזכה בתואר "הנגיד הטוב ביותר בעולם" על ידי המגזין היוקרתי "יורו מאני", פישר הביא ללא ספק גאווה רבה לישראל ושם אותנו על המפה בכל הקשור למדיניות כלכלית.

"צ'אבז מת מות קדושים" (צילום: רויטרס)
הרשע - מחמוד אחמדינג'אד | צילום: רויטרס

התחרות הייתה קשה, אבל נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד "הרוויח" גם השנה את התואר הבן הרשע. על רקע המהומות ההולכות וגוברות במדינות ערב, ממשיך הרודן האירני לאיים על ישראל שוב ושוב.

אחמדינג'אד לא פספס בשנה החולפת אף הזדמנות להתבטא נגד "הישות הציונית" ורק לפני כשבועיים הכריז בביטחון כי "בקרוב מדינת ישראל לא תתקיים". לחבר חדשות 2 בן בכר הייתה אבחנה מעניינת בעניין: "הוא סתם נמוך קומה חסר ביטחון עצמי".

ארבעת הבנים
התם - ג'קי מנחם | צילום:

הבן התם של שנת 2011 הוא זה שהצליח לכבוש את לב המדינה כולה - ג'קי מנחם, זוכה "האח הגדול". מהרגע שבו נכנס לווילה בנווה אילן, היה ג'קי אחד המועמדים הבולטים בזכות המבט החולמני, שיבושי הלשון והשאלות הנאיביות. הגולשים תומר שפיר ומיכל ויינר מסבירים כי "מג'יק" הוא "הכי תם שבעולם", אבל כנראה שזה כל הקסם.

גולדסטון, גרם לכתבי אישום נגד מנהיגים (צילום: AP)
שאינו יודע לשאול - ריצ'רד גולדסטון | צילום: AP

הגולשים הכתירו את לא אחר מאשר השופט ריצ'רד גולדסטון לבן שאינו יודע לשאול. מי שעמד מאחורי הדוח שקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" עשה לאחרונה פניית פרסה והביע חרטה.

לפני כשבועיים הודה השופט מדרום אפריקה, כי אם היה כותב את הדוח עכשיו היה נראה המסמך שונה לגמרי. עם זאת, הסביר גולדסטון כי ישראל לא שיתפה עמו פעולה, אך הגולשים טוענים כי הוא פשוט לא ידע לשאול את השאלות הנכונות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק