"היה במיטבו". אולמרט ספד לדנקנר (צילום: איי פי)
"מאוד מעוניין לחזור". אולמרט | צילום: איי פי

ראש הממשלה לשעבר חוזר? זה שבועות ארוכים שאולמרט מתלבט אם לשוב לחיים הפוליטיים ולהתמודד בבחירות. בימים האחרונים קיים אולמרט פגישות חשאיות רבות והוא נשמע כמי שמאוד מעוניין לחזור. רה"מ לשעבר אף בדק אפשרות שתחבור אליו שורת אישים על מנת לגבש רשימה "אטרקטיבית" למפלגת מרכז חדשה. כך מדווח העיתון "מעריב".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

על פי הדיווח, אולמרט בחן באמצעות סקרים את הפופולריות הציבורית של כמה אישים, על מנת לבדוק עד כמה הוא יכול לגבש מפלגת מרכז חדשה שתהיה גם אטרקטיבית. בין האישים שנבדקו: פרופ' מנואל טרכטנברג שניסח את הדו"ח הקרוי על שמו בעקבות המחאה החברתית, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, שגריר ישראל באו"ם לשעבר דני גילרמן וחברי כנסת מכהנים בקדימה.

אולמרט מעוניין לא רק בהם, אלא גם במי שכיהנה כשרת החוץ בממשלתו, ושמתלבטת בעצמה אם לשוב לחיים הפוליטיים, ציפי לבני. רה"מ לשעבר שואף להציב את לבני כמספר 2 במסגרת של מפלגה חדשה, במידה ואכן יכריע על התמודדות. בשבוע שעבר דווח כי התקיימה ביניהם שיחה שהוגדרה 'טובה' שבסופה סיכמו שיש לפעול על מנת להחליף את השלטון.

ישריין מקום למופז

תחזור כמספר 2? לבני (צילום: חדשות 2)
תחזור כמספר 2? לבני | צילום: חדשות 2

ביום שלישי הקרוב ייערכו הבחירות בארה"ב, שאחריהן ייוודע האם הנשיא אובמה ימשיך לכהונה נוספת של 4 שנים בבית הלבן, או שמא יחליפו המועמד הרפובליקני. אולמרט ממתין לתוצאות הבחירות שם, ולהחלטתה הסופית של לבני אם בכלל לשוב לזירה, על מנת להחליט סופית אם הוא חוזר ואם יעמוד בראש מפלגה חדשה. ניצחון של אובמה יגדיל את הסיכויים שישוב.

מהדיווח עולה עוד כי אולמרט מתכנן לשריין מקום בצמרת המפלגה גם ליו"ר קדימה, שאול מופז שמתקשה לעבור את אחוז החסימה על פי הסקרים האחרונים. על פי התכנון, מופז וקדימה ישמשו כפלטפורמה של המפלגה החדשה - וכך גם יוענק לה מימון המפלגות לו זכאית קדימה בבחירות.

על פי ההערכות במערכת הפוליטית, אולמרט צפוי לקבל החלטה סופית לגבי התמודדות בשבוע הבא. מקורבים שקיימו איתו פגישות חשאיות רבות בשבועות האחרונים, הנוגעות להקמת המפלגה החדשה, מספרים שהוא מאוד מעוניין לעמוד בראש מפלגה חדשה ולהנהיג את גוש המרכז-שמאל.