מעכשיו גם כלי נשק? תחתונים, ארכיון (צילום: רויטרס)
בברזיל שוקדים על צבע התחתונים | צילום: רויטרס

תפוח בדבש? ראש של דג? תשליך? לא רק לנו יש מסורות שונות ומשונות לרגל השנה החדשה. גם ברחבי העולם, יש מנהגים מוזרים יותר ומוזרים שמציינים את תחילתה של השנה החדשה. קיבצנו לכם כמה שאהבנו במיוחד:

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

דנמרק: שירבו זכויותינו כרסיסי כלים

מכירים את זה שנשבר לכם כלי ומיד צועקים לכם מזל טוב? אז אצל הדנים, שבירת כלים זו בכלל סגולה גדולה. שם נהוג טקס מוזר משהו לקראת השנה החדשה - אנשים אוגרים כלים במהלך השנה ומרסקים אותם על דלתות חבריהם. למה? כי במסורת שלהם שברי הכלים מייצגים חברים. כמה שיותר שברי כלים על הדלת - ככה יש לשוכן בבית יותר חברים. ואכן? איזו דרך טובה יותר יש לחגוג את השנה החדשה, אם לא להיפצע מזכוכיות בפתח הבית?

ברזיל: שתגזור עלינו תחתונים צבעוניים

התפיסה הזו שמה נעשה בראש השנה ישפיע על השנה כולה, כמובן לא נהוגה רק אצלנו. ולכן בברזיל, חושבים טוב מאוד איזה תחתונים ללבוש בלילה ברגע שבו מתחלפת הקידומת של השנה. לצבעים של התחתונים - מסתבר - יש חשיבות מכרעת. כך למשל, מי שילבש תחתונים אדומים ברגע שהשעון יראה חצות, מגדיל את סיכוייו למצוא אהבה בשנה החדשה. לבשתם לבן, הגדלתם את הסיכויים לשלום בעולם. צהוב זו הבחירה שלכם? הזהובים בדרך אליכם, שכן צהוב מסמל עושר. ליתר ביטחון, אולי כדאי ללבוש בלילה הגורלי הזה כמה סטים של תחתונים....

יותר סולידי. ראש השנה בסין (צילום: רויטרס)
יותר סולידי. ראש השנה בסין | צילום: רויטרס

פיליפינים: שנה טובה ומלאה בנקודות!

הנה כמה נקודות למחשבה, בפיליפינים נוהגים ללבוש לרגל השנה החדשה בגדים מנוקדים. ולמה? נכון שנקודות הם רבות ועגולות? אז ככה גם מטבעות הכסף עליהם חולם הפיליפיני החמדן. אבל זה לא הסוף. כדאי מאוד שלבגדים המנוקדים יהיו גם כיסים עמוקים עם הרבה מטבעות, מכיוון ששם מאמינים, שרשרוש המטבעות בכיס, מזמין מטבעות רבים נוספים להצטרף לחגיגה. ודרך אגב - גם הילדים לא פראיירים. ברגע שהשעון מראה חצות, הזאטוטים קופצים הכי גבוה שהם יכולים, כי מי שקופץ הכי גבוה -יהפוך בסופו של דבר להכי גבוה.

אקוודור: תכלה שנה ודחליליה

הנה דרך יפה להיפטר מכל הדברים הרעים של השנה החולפת - פשוט להעלות אותם באש. שימו לב לטקס המוזר הזה מאקוודור: בונים דחליל שמייצג את כל מה (ומי) שאנחנו מייצגים - אנשים שפגעו בנו, צרות שמסרבות לעזוב אותנו, תכונות שאנחנו רוצים לשנות בנו ועם תחילת השנה החדשה פשוט מעלים את הדחליל באש. הדחליל המסכן אמנם יהפוך לאפר, אבל איתו - גם כל תחלואות השנה שעברה. בארץ, זה בטח היה הופך לעוד הזדמנות להרים מנגל.

יפן: שנהיה לצחוק ולא לזנב

המסורת היפנית הזו פשוט כל כך הגיונית: איך שהשנה החדשה נפתחת נהוג לצחוק הכי חזק שאפשר. התגלגלתם מצחוק? הגדלתם משמעותית את הסיכוי לשנה שמחה ונטולת דאגות. ועל זה נאמר: צוחק מי שצוחק ראשון.