פרסום ראשון: משרד התחבורה הגיש תביעת ענק נגד יאנגו. אפליקצית המוניות השיקה לפני מספר שנים בישראל שירות ב"מחיר קבוע", כלומר נסיעה ללא הפעלת מונה רץ, אלא במחיר שנקבע מראש ומוצע לנוסע בתחילת הנסיעה. לטענת משרד התחבורה מדובר במהלך שאינו חוקי משום שהחוק מחייב הפעלת מונה. לאחר חקירה שנמשכה מספר חודשים, הגיש המשרד תביעה נגד החברה, מנהל בכיר בה, ויותר מחמישים מפעילי ובעלי תחנות מוניות ששיתפו פעולה עם פרקטיקת התמחור הזאת. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בכתב התביעה משרד התחבורה מאשים את הנהגים בדרישה וגבייה של שכר הסעה שלא כדין ואי הפעלת מונה. לטענת המשרד יאנגו הפעילה את שירות יאנגו פיקס, שמאפשר הזמנת נסיעה תמורת שכר שנקבע על ידי החברה במועד ההזמנה ובמהלך הנסיעה המונה כלל לא מופעל.

השירות הזה מוכר למשתמשי יאנגו, שלעיתים קרובות בוחרים בשיטת תשלום זו על פני השיטות האחרות. עוד נטען בכתב התביעה כי התשלום שנקבע בעת ההזמנה אינו נגזר משכר ההסעה שנקבע בדין. בנוסף מפעילה החברה את שירות הפרימיום, שעל פי טענת התביעה מספקת דגמי רכב מיוחדים וגובה על כך תשלום נוסף שלא כדין.

מחברת יאנגו נמסר בתגובה: "מאז שהושקה תכנית FIX של חברת Yango בישראל, צרכנים בישראל נהנו מהזכות הבסיסית לדעת את מחיר הנסיעה בטרם הוזמנה הנסיעה. חברת Yango פעלה ופועלת על פי החוק ותמשיך לעשות כן. אף על פי כן, בחודש פברואר השנה שינינו את מתווה התכנית על מנת שיתאים לפרשנות החוק על פי משרד התחבורה.

"אנו מאמינים כי הצגת מחיר הנסיעה בטרם הזמנתה היא זכותו של כל צרכן בישראל ונמשיך לספק את השירות לציבור הישראלי אשר בוחר להשתמש ב-Yango. כולנו תקווה כי גם מערכת המשפט בישראל תקבל את טענותיה של Yango ותראה את הערך הרב שיש לשירות. אנו ממשיכים וקוראים למשרד התחבורה להצטרף למגמה העולמית המשתמשת בטכנולוגיות מתקדמות לשירות הצרכנים לטובת שיפור מערכי התחבורה הציבורית בישראל".