אלון חסן (צילום: חדשות 2)
התחקיר הוביל להגשת תלונה במשטרה. אלון חס | צילום: חדשות 2

בעקבות התחקיר באולפן שישי על התנהלותו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן, עוד פניות למשטרה לפתוח בחקירה: הבוקר (ב') פנתה התנועה לאיכות השלטון בבקשה לפתוח בחקירה נגד חסן, בחשד שניצל את מעמדו לעשיין הון עצמי. זאת, לאחר שאתמול פנה יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד גדעון סיטרמן למפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו ולראש אגף החקירות ניצב יואב סגלוביץ' בבקשה לפתוח בחקירת עסקיו הפרטיים של חסן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בתנועה לאיכות השלטון אמרו כי "מהכתבות עולים חשדות לכאורה קשים וחמורים לניצול מעמד כעובד ציבור וכיו"ר ועד לעשיית הון עצמי במבחר עסקי משפחה פרטיים וכן כשל מוחלט של גורמי הפיקוח בנמל ומחוצה לה בטיפול במציאות המעוותת שנוצרה". 

לדברי התנועה, חסן וגורמים נוספים בנמל ביצעו עבירות פליליות ובהן "עבירות עובד ציבור שיש לו זיקה פרטית, שימוש לרעה בכוח המשרה, מרמה והפרת אמונים ולקיחת שוחד". התנועה פנתה לפנתה לממלא מקום מנהל רשות החברות הממשלתיות בניסיון לברר מה היו ממצאי בדיקות הנמל ובדיקותיהם וכיצד פעלה רשות החברות בנדון.

גם מבקר המדינה בודק התנהלות חסן

חסן הודיע ביום ראשון כי הוא משעה את עצמו מתפקידו, אך ההשעייה לא פגמה בדרישות לחקירת עסקיו של יו"ר עובדי נמל אשדוד. גם מבקר המדינה יוסף שפירא הודיע אתמול כי מזה מספר שבועות הוא בודק את התנהלותו של חסן, גם ראשות החברות הממשלתיות העבירה דוח מקיף ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנושא.

בכיר בהסתדרות סיפר לחדשות 2 כי השעייתו של חסן אינה זמנית. לדבריו, הוא אינו צפוי לשוב לתפקיד יו"ר ועד עובדי הנמל גם לא אחרי שתסתיים הבדיקה או החקירה המשטרתית. מחר יו"ר הוועד שהשעה עצמו צפוי לשוב לעבודה כמפעיל ציוד טכני אחרי תשע שנים שבהן תפקידו התמצה בייצוג העובדים.

חסן: "דורש בירור מלא של הטענות"

"אני דורש בירור מלא של הטענות אשר עלו בכתבה של ערוץ 2 נגדי", אמר אתמול חסן עם ההודעה על החלטתו להשעות עצמו מתפקידו. "בשלב זה החלטתי להשעות את עצמי מתפקידי בוועד עובדי נמל אשדוד, וזאת עד לגמר הבירור".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר כי הוא מכבד את החלטתו של חסן. "ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד העובדים לקראת המו"מ הצפוי על עתיד הנמלים", אמר עיני. הוא הוסיף כי בכוונתו להביא לשינוי בחוקי ההסתדרות שלפיו לא יתאפשר לחבר ועד להחזיק בעסקים פרטיים המצויים בקשר עסקי עם מקום עבודתו.

שר התחבורה ישראל כץ הגיב גם הוא לתחקיר אולפן שישי על עסקיו של אלון חסן. כשנשאל האם ישנה אופטימיות מכיוון אירן, חזר כץ לעסוק ביושב ראש הוועד האשדודי ואמר - "יותר קל לטפל כבר באלון חסן". כץ המשיך לתקוף את התנהלותו של חסן והדגיש כי "מונופולים ממשלתיים מחזיקים את הציבור הישראלי בגרונו, את המשק הישראלי בגרונו. הם עולים לנו הרבה מאוד כסף, חמישה מיליארד שקלים בשנה לפי האומדנים, והם גם מאפשרים תופעות מהסוג הזה. שינינו את זה ברכבת, פתחנו את התעופה ועכשיו נעשה את זה גם בים. נפתח את הים לתחרות ונסלק תופעות מהסוג שראינו כאן".

"בחיים לא נתקלתי במוצרים שלו מחוץ לנמל"

למרות העובדה שלעובד נמל אסור לעשות עסקים פרטיים עם הנמל, חסן מצא דרך להרוויח אישית מהפעילות הענפה באשדוד. המנוף הראשון באימפריה הכלכלית שלו הוא חברת "בן עידן הובלות" שבבעלותו. בחברה אמנם יש מספר קטן של משאיות ורק שלושה נהגים, אבל ההספק שלה לא היה מבייש חברות ענק.

גם חומרי הניקוי "ריצפי" ו"מירסל" אולי לא מוכרים לכם, אבל בנמל אשדוד הם מאוד פופולאריים. את החומרים האלה מייצרת חברה בשם "שחף-הופס", חברה נוספת בבעלותו של חסן. "אני במוצרים שלו לא נתקלתי בחיים מחוץ לנמל", סיפר ח', העובד בנמל אשדוד. "אבל בנמל אתה רואה את המוצרים האלה בכל פינה, שירותים, מקלחות, מטבחים. הנמל עובד בעבודה מאוד מלוכלכת עם גריז ושמנים שצריכים המון חומרי ניקוי בשבילם. הנמל הוא הלקוח הכי טוב של חסן".

הבהרה: בהמשך לתחקיר של אולפן שישי על עסקיו הפרטיים של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, אנחנו מבקשים להבהיר שאין כל קשר בין חברת קליר אשר נזכרת בתחקיר שמצויה בבעלות קרובי משפחתו של אלון חסן המשווקת חומרי ניקוי לנמל אשדוד לבין חברת קליר כימיקלים לייצור ושיווק בעירבון מוגבל בבעלות אלי זאנה ואלי גבריאל.