N12
פרסומת

צפו: כך נראה ה"סופר טנקר" מבפנים

מפקד בסיס חיל האוויר בנבטים הצטרף למטוס הכיבוי הגדול בעולם - ה"סופר טנקר". בדיווח מיוחד לחדשות 2 הוא מספר על המראות מכלי הטיס שעזר להכריע את הקרב

ניר דבורי
פורסם: | עודכן:
הקישור הועתק

הבוקר החל ה"סופר טנקר" של חברת אבר-גרין האמריקנית לסייע בכיבוי השריפה, בכל הטלה הוא כיסה שטח באורך של כקילומטר וחצי וברוחב 40 מטרים וייצר קווי עצירה לאש המתפשטת.

בבטן המטוס נמצאים מיכלי לחץ שמכילים 80 אלף ליטרים, והם מסוגלים לדחוס את החומר בתוך כ-12 שניות ולהטיל אותו על הלהבות. כדי להטיל את החומר בדיוק, יש צורך בטיסה בגובה נמול - מיומנות שנדרשות לה שנים של תרגול.

"לפחות מהאוויר - יש אופטימיות זהירה", כך דיווח בצהריים תא"ל ע', מפקד בסיס חיל האוויר בנבטים מתוך ה"סופר טנקר", מטוס הכיבוי הגדול בעולם. לקראת השעה 11:00 בבוקר המריא מטוס הענק בדרכו לצפון, במאמץ לכבות את השריפה הגדולה המשתוללת בכרמל, לאחר תקלה טכנית שמנעה את פעילותו למשך שעות ספורות.

המטוס, מסוג בואינג 747, הוא מטוס הכיבוי היחיד בעולם שמסוגל לפעול גם בלילה. כלי הטיס מסוגל לשאת 80,000 ליטרים של מים, פי 16 ממיכלית כיבוי ממוצעת. בניגוד למטוסים שהגיעו עד כה לישראל, הוא מצויד באמצעים לראיית לילה ויש ביכולתו לפעול גם אחרי רדת החשיכה.

"מצאנו את הנקודה הקריטית, צפונית לניר עציון ועין הוד", בישר תא"ל ע', שמפקח מקרוב על המאמצים לסיים בהקדם האפשרי את האירוע שנמשך כבר ארבעה ימים. "יש עוד עשן, אבל רואים מעט, אם בכלל, מוקדי אש שבוערת", עדכן בנימה אופטימית.

לצד התרשמותו מכלי הטיס העצום ויכולותיו, ביקש הטייס להדגיש כי גם "הסופר טנקר" לבדו לא מספיק להתמודד עם הלהבות. "הוא לא יכול לבד", הסביר תא"ל א', "זה מאמץ משותף, שהביא ויביא להשתלטות על השריפה".

האסון בכרמל - כותרות אחרונות: