יממה אחרי פיזור הכנסת עקב אי אישור התקציב, יו"ר ימינה נפתלי בנט הצהיר הערב (רביעי) במסגרת מסיבת עיתונאים שקיים כי הוא רץ לראשות הממשלה "כדי להביא את השינוי". בנאומו, תקף בנט את נתניהו ואמר שצריך להודות לו על שנים של עשייה, אבל ש"הגיע הזמן להתקדם הלאה". הוא הוסיף: "ישראל חייבת מנהיגות חדשה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות  

"הגיע הזמן לשינוי. נתניהו עתיר זכויות אבל ברגע האמת הוא פשוט לא היה, כשהיינו צריכים אותו יותר מכול", אמר בנט. "עלינו להודות לו על שנים של עשייה, אבל להתקדם הלאה. זה לא הזמן לעוד מפלגות. ישראל חייבת מנהיגות חדשה. לכן הערב אני מודיע שאני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל כדי להביא את השינוי, כדי שלישראל תהיה מנהיגות שרואה את האזרחים ולא את עצמה, כדי להחזיר את הרוח הישראלית הגדולה". 

נפתלי בנט (צילום: החדשות 12, החדשות12)
"רץ לראשות הממשלה". יו"ר ימינה נפתלי בנט | צילום: החדשות 12, החדשות12

"הממשלה שנקים תהיה משימתית, תתמקד בלחסל את הקורונה, לשקם את הכלכלה ולאחד את העם. ממשלה שתחלץ את הימין מהבוץ", הוסיף בנט. "כאיש ימין מובהק אניח בצד חלק מהדברים כדי להתאחד. כשבן אדם רעב האידיאולוגיה לא חשובה. אני לא פוליטיקאי מלידה ולא גדלתי במסדרונות הכנסת, צמחתי כלוחם וכמפקד פלוגה במגלן".

בנט גם ביקר בחריפות את תפקוד הממשלה בהתמודדות עם הקורונה. "בסוף חודש מרץ הגשתי תוכנית לאומית למלחמה בקורונה מבלי לשתק את הכלכלה", אמר. "לצערי מר נתניהו בחר לגנוז את התוכנית ומניעיו עימו. כך התגלגלנו לקונספירציית סגרים בלתי נגמרים. סגר זה הפתרון הקל, הפתרון של העצלנים. זה דבר רע והרסני". 

הסקר האחרון: בנט עם 13 מנדטים

ההכרזה של בנט באה ברקע הירידה של ימינה בסקרים, שלפני הצטרפות המפלגה חדשה של סער, עמדה על יותר מ-20 מנדטים. בסקר שפורסם אתמול קיבל בנט רק 13 מנדטים, ואילו "תקווה חדשה" של סער קיבלה 18.

עוד לפי אותו סקר שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel עבור חדשות 12לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו הייתה זוכה ב-29 מנדטים, ויש עתיד-תל"ם ב-16 מנדטים. ישראל ביתנו הייתה זוכה ב-7 מנדטים, וכחול לבן בראשות גנץ ב-5.