"מעריך שלא יהיו בחירות, תורכב ממשלה": ראשי בלוק הימין התכנסו היום (שלישי) בלשכת ראש הממשלה נתניהו בכנסת, יממה בלבד לאחר הבחירות, ודנו בהתפתחויות הפוליטיות ובדרכים שעומדות לרשותם להקמת ממשלה.

גיוס עריקים? כך יוכל הימין להשיג 61 מנדטים

למי הצביעו ביישוב שלכם? המפה המתעדכנת

הכירו את הח"כים של הכנסת ה-23

הכנסת ה-23: בואו להרכיב את הקואליציה שלכם

מדגם חדשות 12: זה הפער בין הגושים

בתום הפגישה נמסר ממפלגת הליכוד כי חברי ה"בלוק" סיכמו לפעול יחד כגוש אחד בראשות נתניהו, במטרה להקים מהר ככל הניתן ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל. עוד סוכם כי לא יפסלו כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. 

ח"כ משה גפני מיהדות התורה התייחס עם כניסתו לפגישה לתוצאות האמת המסתמנות ואמר כי הוא מעריך שלא יהיה סבב בחירות רביעי: "יכול להיות שהתוצאות יהיו כאלה שיהיו 61, אני לא יודע, אבל סביר להניח שאנחנו לא הולכים לבחירות נוספות". 

"נתניהו, שקיבל את אמון הציבור, יצטרך להרכיב ממשלה באופן כזה או קואליציה, כדי שלא נלך לבחירות", הוסיף גפני, "לא ממשלת אחדות כי אין ממשלת אחדות. יש ממשלה שיכולה להיות רחבה יותר ואני מעריך שבסופו של דבר תורכב ממשלה". 

 

עוד התייחס גפני ליו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן וכינה אותו "אדם חסר אחריות". גם חברו לסיעה, השר יעקב ליצמן, התבקש לענות לשאלה הנוגעת לליברמן והשיב: "מי זה ליברמן?". על האפשרות של ממשלת אחדות אמר: "נשב עם ראש הממשלה ונחליט, עם לפיד אני לא אשב." 
 
ח"כ מספר 7 ברשימת העבודה-גשר-מרצ, יאיר גולן, שעוד לא ברור אם יכהן בכנסת הקרובה, התייחס גם כן לפגישת ראשי "הבלוק". "הכרעת העם שאני לגמרי מכבד אותה, היא לא תמיד ההכרעה הטובה ביותר או החכמה ביותר", אמר גולן. מהבחינה הזאת מקובלת עליי מנהיגותו של משה על פני מנהיגותו של אהרון- האחד בנה את עגל הזהב כי העם דרש והשני שבר את לוחות הברית כי אמר להם אתם הולכים לכיוון הלא נכון".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר לתוצאות הבחירות המציבות אותו שוב כלשון המאזניים. "כפי שאמרתי כבר אתמול, אנחנו נמתין לתוצאות הסופיות", אמר. עם זאת, הבהיר ליברמן את כוונותיו להמשך: "ביום חמישי בצהריים מתכנסת הסיעה, ושם נקבל החלטות. כפי שהתחייבנו, נעשה הכל למנוע בחירות רביעיות - ואנחנו מתכוונים להכריע לכאן או לכאן".
 
גנץ: "לנתניהו אין 61, נבחן את דרכנו" 
 
יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס אף הוא לתוצאות, שלאחר פרסום 97% מהקולות מזכות את מפלגתו ב-32 מושבים בכנסת - לעומת 36 של מפלגת הליכוד. בצאתו מביתו שבראש העין אמר גנץ לכלי התקשורת: "תיאלצו להמתין לתוצאות האמת, נכבד את החלטת הבוחר". 

"תוצאות הבחירות הולכות ומצטברות לאט לאט", אמר גנץ. "ניכר שלנתניהו אין 61 כדי להרכיב ממשלה. אנחנו נבחן את דרכנו. אנחנו מחויבים למדינת ישראל, אנחנו מחויבים לחברה בישראל וכמובן מכבדים את החלטת הבוחר. נעקוב אחרי התפתחות תוצאות האמת ונראה לאן נקח את זה משם. מה שהציבור צריך לזכור זה שהיינו מחויבים, נותרנו מחויבים, ונישאר מחויבים גם בהמשך". כחול לבן תקיים ישיבת סיעה בשעה 18:00.

לפי שעה הפער בין שתי המפלגות הגדולות עומד על ארבעה מנדטים. תמונת הגושים מציגה פער של חמישה מנדטים עם 59 לגוש הימין, 54 לגוש המרכז-שמאל ו-7 לישראל ביתנו. הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה עם 15 מנדטים, אחריה ש"ס עם 10, ישראל ביתנו, העבודה-גשר-מרצ ויהדות התורה עם 7 לכל אחת מהן, וימינה עם 6. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן-גביר לא עברה את אחוז החסימה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות