הקרב הפוליטי מתחמם - שלושה ימים בלבד לפני הבחירות: פוליטיקאים מהמפלגות השונות התפזרו ברחבי הארץ באירועי "שבתרבות" השונים, המתקיימים מדי יום שבת. ח"כ אביגדור ליברמן נאם מול תושבי באר שבע, שם אמר "בבחירות הבאות נקבל 30 מנדטים".

ליברמן דיבר על מערכת הבחירות הבאה שתתקיים, ולא הנוכחית. עד אז, הוא בטוח, מפלגת "ישראל ביתנו" תספיק לצבור עוד כוח. באשר להתייחסות של הרב עובדיה יוסף אל מפלגתו של ליברמן, "הוא בעד חזיר, איך אנשים יצביעו לו" אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "מה שהרגיז אותו זה לא ברית הזוגיות, אלא מספר המנדטים של מפלגתו".

ח"כ עמיר פרץ מהעבודה השיב לליברמן מעל אותה במה. "אני לא מבין את ליברמן, הוא אומר שהוא רוצה לדאוג לשחרור גלעד שליט, אבל איך הוא רוצה לשחרר את שליט אם הוא לא רוצה לשחרר אסירים עם דם על הידיים?", אמר פרץ, והדגיש: "אני מוכן לשחרר אסירים עם דם על הידיים - כדי להביא את גלעד שליט הביתה".

גם חבר מפלגתו של ליברמן, ד"ר עוזי לנדאו, דיבר באירוע אחר, ברמת השרון. "הדרך שבה נוהל מבצע 'עופרת יצוקה', מצביעה על כך שצה"ל מנצח בשדה הקרב, והפוליטיקאים מחמיצים את הניצחון בשדה המדיני", אמר לנדאו, שלפי הסקרים האחרונים לפחות, יכול להתחיל לבנות על מקום בכנסת הקרובה.

יעלון: "הסיסמאות באות מהבטן"

"במקביל לפגיעה בתשתית הארגונית, באמל"ח ובמבנים שלא הייתה מספקת, לא השגנו הכרעה תודעתית: הנייה כבול על ספינה ומגורש מעזה, צה"ל יושב על ציר פילדלפי - זהו ניצחון תודעתי", הוסיף לנדאו.

ליברמן, יש שיגידו לשמחתו, עמד במרכז של רוב נאומי הפוליטיקאים היום. "הסיסמאות שאנו שומעים לאחרונה באות מהבטן", אמר הרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון, שמתמודד מטעם הליכוד, באירוע בשוהם.

"צריך לשמור על כללים נכונים, ולא להגיע למקומות שמדינת ישראל לא רוצה להגיע אליהם. בחלק מהמקרים צריך לשים גבולות מול מקרה ואירוע", אמר עוד יעלון.

בדבריו נגד יעלון את התייחסותו של יו"ר מפלגתו, נתניהו, לעניין סיסמת הבחירות של ליברמן - "אין נאמנות, אין אזרחות". נתניהו דיבר על הסיסמה השנויה במחלוקת בראיון במהדורה המרכזית ביום חמישי השבוע. "לגיטימי לדרוש שאזרחים יישארו נאמנים למדינה ולא יזדהו עם גורמי טרור", אמר יו"ר הליכוד. לדבריו, הדבר האמיתי הוא "איך אנחנו אוכפים את החוק במדינה. אני לא יכול לקבל את העובדה שיש אקס-טריטוריות. חוק זה חוק זה חוק", אמר.