בנימין נתניהו חותך יותר ויותר ימינה: "חד וחלק, לא תפונה התנחלות", כך אמר הערב יו"ר הליכוד בראיון ליונית לוי במהדורה המרכזית של חדשות 2.

היום בסקר חדשות 2, האחרון לפני הבחירות ביום שלישי הקרוב, פורסם כי ההפרש בין הליכוד ובין קדימה מצטמצם לכדי מנדט אחד בלבד. ייתכן כי נתניהו חושש מהתחזקות מפלגתו של אביגדור ליברמן, ומהיחלשותו של הליכוד בסקרים בעקבות זאת - ולכן מצהיר את ההצהרות הניציות הערב בראיון.

"אם אני מפנה יישובים היום, אני יוצא והחמאס נכנס", הזהיר נתניהו, והדגיש כי הוא נגד עקירת התנחלויות. "מה ראינו בעזה? מה קיבלנו?", אמר. לדבריו, יש למצות את גישת מערכת הביטחון, להגיע להידברות עם המתנחלים ולפתרון מוסכם ולא לפנות התנחלויות בכוח.

נתניהו מודאג למדי מכך שבוחרי המחנה הלאומי רוצים אותו כראש ממשלה - אבל מצביעים למפלגות אחרות. לדבריו הם רוצים את בני בגין, את ירושלים ובעיקר ביטחון. "אני מודאג מזה שהם רוצים אותי, אבל הם בטוחים בכל מקרה שאני אהיה ראש ממשלה. לכן הם מצביעים למפלגות משנה של המחנה הלאומי", כך לדברי נתניהו.

הייה חייב לפרק לקראת הבחירות (צילום: רויטרס)
ביבי על הקיר. מפחד מליברמן? | צילום: רויטרס

יו"ר הליכוד סבור כי סיסמתו של ליברמן, "אין נאמנות אין אזרחות" היא לגיטימית. "לגיטימי לדרוש שאזרחים יישארו נאמנים למדינה ולא יזדהו עם גורמי טרור". אולם לדבריו הדבר האמיתי הוא "איך אנחנו אוכפים את החוק במדינה. אני לא יכול לקבל את העובדה שיש אקס-טריטוריות. חוק זה חוק זה חוק", אמר.

נתניהו הוסיף כי הוא חושב שצעדיו הכלכליים כשהיה שר אוצר היו צעדים הכרחיים להצלת המשק, אבל הם נעשו בהפרזה. "הוכחתי שאני יכול למלא את קופת המדינה ולדאוג לשכבות החלשות", אמר נתניהו. הוא חושש מאלפי המפוטרים הקיימים ואלה שעוד צפויים להיות מפוטרים, ואומר "לא אחזיר את הקצבאות למתכונת הקודמת. אך אני רוצה לתת תמריצים לעבודה, כולל הורדת מיסים למי שעובד".

לגבי תהליך השלום, אומר יו"ר הליכוד כי צריך לשנות גישה לגבי תהליך השלום "כי כרגע אין שלום". לדבריו גם בארצות הברית מחפשים פתרונות חדשים לנושא השלום במזרח התיכון . "מי יפעל כאן בנושא הזה? מי ידבר עם האמריקנים? זה אני או לבני. מי שמרוצה ממה שהיה כאן בשנתיים האחרונות יצביע קדימה. מי שרוצה שינוי אמיתי ייתן את הקול שלו לליכוד".