חמישה ימים לבחירות, והקרב בין המפלגות בתוך הימין על חלוקת השלל - עולה מדרגה.

גם הרב עובדיה יוסף יוצא לקרב נגד "ישראל ביתנו" ואביגדור ליברמן המאיים להפוך למפלגה השלישית בגודלה ולגמד את חלקה של ש"ס בממשלת הימין הפוטנציאלית של נתניהו - אם זה ינצח בקרב מול לבני, כמובן.

אתמול ביקר הרב של כפר חב"ד בביתו של הרב עובדיה יוסף, ושמע ממנו על הדאגה מכך שאנשים דתיים שוקלים להצביע לליברמן. התיעוד הגיע לידי כתבתנו, סיוון רהב-מאיר.

"ליברמן בעד נישואים אזרחיים, הוא בעד חזיר, איך אנשים יראי שמיים יצביעו לו", כך אמר פטרונה של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, לרב של כפר חב"ד שביקר אצלו - ונתפס בעדשת המצלמה. 

כתבתנו רינה מצליח מוסיפה, כי הקרב הזה בגוש הימין הוא קרב קשה לא רק על הבכורה - אלא גם על מי תהיה המפלגה השנייה בגודלה בגוש הימין. לכן מתחממת הזירה בין "ישראל ביתנו" לבין הליכוד ובין ש"ס.

הסקר האחרון: נתניהו בצמיחה, ליברמן מתחזק

החשש של ש"ס מהצבעה נרחבת לליברמן ולישראל ביתנו עלול להיות ממש לא מופרך. לפי סקר שנערך עבור ערוץ הכנסת וחדשות 2 באינטרנט על ידי מכון המחקר פאנלס, ליברמן חזק יותר מאי פעם.

לפי אותו סקר, האחרון שיתפרסם עד הבחירות עצמן, הליכוד עדיין מוביל עם 26 מנדטים, בפער זעום לעומת 25 מדנטים של לבני וקדימה.

ליברמן וישראל ביתנו ממשיכים להתחזק - לפי כל ההערכות הפוליטיות, על חשבון הליכוד - והסקר האחרון לעונת הבחירות מנבא לה לא פחות מ-18 מנדטים. ליברמן אף מגדיל את הפער מול ברק ומפלגת העבודה שיורדים ל-14 מנדטים, לאחר שביום שני האחרון עוד נהנתה מ-15 מנדטים.

נתניהו שובר ימינה

בנימין נתניהו חותך יותר ויותר ימינה: "חד וחלק, לא תפונה התנחלות", כך אמר הערב יו"ר הליכוד בראיון ליונית לוי במהדורה המרכזית של חדשות 2.

"אם אני מפנה יישובים היום, אני יוצא והחמאס נכנס", הזהיר נתניהו, והדגיש כי הוא נגד עקירת התנחלויות. "מה ראינו בעזה? מה קיבלנו?", אמר. לדבריו, יש למצות את גישת מערכת הביטחון, להגיע להידברות עם המתנחלים ולפתרון מוסכם ולא לפנות התנחלויות בכוח.

נתניהו מודאג למדי מכך שבוחרי המחנה הלאומי רוצים אותו כראש ממשלה - אבל מצביעים למפלגות אחרות. לדבריו הם רוצים את בני בגין, את ירושלים ובעיקר ביטחון. "אני מודאג מזה שהם רוצים אותי, אבל הם בטוחים בכל מקרה שאני אהיה ראש ממשלה. לכן הם מצביעים למפלגות משנה של המחנה הלאומי", כך לדברי נתניהו.