חבר הכנסת אבשלום (אבו) וילן ממרצ הגיע השבוע לחדרו במשכן הכנסת - והחל לארוז. הוא הוריד תמונות מהקיר, ונזכר בעשר השנים האחרונות בהן שימש כחבר כנסת מטעם המפלגה. בקרוב הוא ייאלץ להיפרד מהמשכן, לאחר שמרצ התרסקה והצליחה לזכות רק ב-3 מנדטים בבחירות.

וילן שממוקם במקום ה-6 נשאר בחוץ. "נהנתי, היו לי עשר שנים מרתקות", אומר וילן. "הרבה אנשים עשו עבודה טובה, ויש כאן כמה תפוחים רקובים ועליהם כל העליהום". הקיבוצניק מנגבה, רוצה לנוח קצת, אבל עוד לפני שעזב את המשכן, הוא כבר מוצף בהצעות עבודה.

בדומה לח"כ וילן, לא פחות מ-37 חברי כנסת פורשים בימים אלה מתפקידם לאחר שלא נכנסו לכנסת ה-18. הכתב משה שטרן מערוץ הכנסת ליווה כמה מהם בסידורים אחרונים לקראת הפרידה. חברי הכנסת אורזים בארגזים את החיים הפרלמנטרים שלהם. חלקם, אפילו מתפנים עכשיו לסגירת חשבונות.

ח"כ שרוני יורה לכל הכיוונים

ח"כ משה שרוני ממפלגת הגמלאים שולף ציפורניים ולא מהסס לומר את מה שהוא חושב. "מתוך 120 חברי כנסת, אולי 30 הם ישרים והגונים", יורה שרוני. "השאר, נמצאים בכנסת כדי לקדם את עצמם, ואת החברים שלהם, ושלא יספרו לי סיפורי סבתא", הוא אומר בראיון ממשרדו שקירותיו כבר לבנים, ורוב חפציו כבר נארזו.

אין ספק שמשה שרוני, שימשיך לשאת בתואר ח"כ עד סוף כהונת ממשלת אולמרט, למד לפחות דבר אחד, או שניים בשלוש השנים בהן כיהן בכנסת. הכניסה החגיגית שלו ושל חבריו למשכן, נמוגה מהר והתחלפה במריבות. מפלגת הגמלאים (גיל) שהיתה להפתעת הבחירות לכנסת ה-17, נמחקה לגמרי בבחירות האחרונות.

חבר כנסת אבשלום וילן ממפלגת מרץ (ערוץ הכנסת) (צילום: ערוץ הכנסת)
ח"כ אבו וילן אורז | צילום: ערוץ הכנסת

אלה הימים האחרונים במשכן של לא מעט חברי כנסת, שחלקם עשו עבודה טובה והשאירו חותם. כך למשל ראלב מג'אדלה (העבודה) שעשה היסטוריה כשמונה לשר הערבי הראשון בממשלה. מג'אדלה עוזב לאחר חמש שנים בכנסת.

עוד אחת שעוזבת את הכנסת היא ח"כ קולט אביטל. מי שהיתה חברת כנסת במשך עשר שנים, ונלחמה על זכויות ניצולי השואה, מסיימת את תפקידה בשל הצטמצמותה הרצינית של מפלגתה שירדה ל-13 מנדטים בלבד. אביטל, כבר הסתובבה השבוע עם מזוודה.

בניגוד למפסידים הגדולים של הבחירות, בכנסת ה-18 תוכלו למצוא גם הרבה פנים חדשות, שאולי, יכניסו קצת צבע למשכן.