רפי איתן (צילום: החדשות 2)
השר איתן. המפלגה זה אני? (חדשות 2) | צילום: החדשות 2

האם השר רפי איתן מוטרד מכך שמפלגתו לא עברה את אחוז החסימה? לא בטוח. עיתון "מעריב" חושף הבוקר שלפני הבחירות קיבל איתן הבטחה מיו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לכהן כשר בממשלתו בתנאי שלא יצטרף לממשלתה של לבני, גם אם לא יעברו את אחוז החסימה בבחירות.

כזכור, לפני ארבעה חודשים, קיימה יו"ר קדימה, ציפי לבני, משא ומתן קואליציוני להרכבת ממשלה בראשותה במקומו של אהוד אולמרט. משנכשל המשא ומתן, החליטה לבני ללכת לבחירות בהן ניצחה מפלגתה וגברה במנדט אחד על מפלגת הליכוד.

בתחילת הדיונים הקואליציוניים לפני כארבעה חודשים הודיע איתן כי מפלגתו, הגמלאים, תצטרף לממשלה בראשותה של לבני אך לאחר שבמשא ומתן הקואליציוני עם מפלגת העבודה הסכימה לבני להעלאת קצבאות הזקנה, ולאחר שש"ס הציגה דרישות מופלגות, הודיע איתן במפתיע כי גם למפלגתו יש דרישות לפני שיצטרפו לקואליציה.

כעת נטען שאיתן קיבל הבטחה מנתניהו לכהן בממשלה בראשותו, גם אם מפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה. בכך הבטיח נתניהו את כשלונה של לבני בגיוס רוב להרכבת קואליציה ולא נותרה לה ברירה, אלא ללכת לבחירות.

אם הדבר נכון, איתן מצידו העדיף את טובתו האישית על פני טובת המפלגה, כיוון שאותו זמן כבר היה ברור שמפלגת הגמלאים לא צפויה לעבור את אחוז החסימה בבחירות, ובכל זאת איתן דחף להתמודדות.

ממפלגת הגמלאים נמסר בתגובה: "אין הסכם ולא היה הסכם. ישנם דיבורים לאורך כול הדרך. בסך הכול איתן ונתניהו מכירים שנים והם מדברים ומתייעצים בנשואים רבים. דרישותיו מלבני נענו בעבר בזלזול והשר איתן יעשה כל מאמץ כדי לשמר את המשרד לענייני גמלאים".

הווידאופדיה - הגימלאים

הגמלאים שוב רצים לכנסת