חיים (ג'ומס) אורון, הערב (צילום: חדשות 2)
יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון | צילום: חדשות 2

אחרי האכזבה הקשה שספגה מרצ בבחירות, דורשים כ-400 חברים במפלגה מהיו"ר חיים (ג'ומס) אורון לפרוש מתפקידו.

מאות פעילים מרכזיים במפלגת השמאל חתמו על עצומה הקוראת ליו"ר ח"כ אורון לשאת באחריות לתוצאות הבחירות. "אנו קוראים לך להסיק את המסקנות המתבקשות, להמשיך לפעול לקימומה של מרצ, אך לפנות את מקומך ברשימת מרצ לכנסת", דורשים החתומים על העצומה.

עם זאת, החברים החתומים על העצומה, מתוכם כ-100 חברי ועידה והנהלת מרצ, אינם מייחסים את הכישלון כולו ליו"ר המפלגה לבדו. על פי העצומה, גם המלחמה בעזה וההונאה של קדימה "גזלו" ממרצ קולות רבים. אולם החתומים טוענים כי לא ניתן להעמיד בספק את העובדה שההתנהלות הפוליטית והחיבור עם "התנועה החדשה" לא תרמו לתמיכה במרצ בבחירות האחרונות.

מסמך העצומה של מפלגת מרצ (צילום: מפלגת מרצ)
מכתב העצומה של מרצ | צילום: מפלגת מרצ

"במפלגה כשלנו, אשר האחריות הציבורית היא נר לרגליה והמינהל התקין הוא מסמליה הבולטים, על ההנהגה לקחת אחריות, להודות בטעויות ולעשות את הדבר ההגון והמוסרי", נכתב בעצומה.

גם במפלגת העבודה צצים קולות של התרסה נגד יו"ר המפלגה, המפנים אצבע מאשימה כלפי אהוד ברק כאחראי לתבוסה הגדולה של המפלגה בבחירות. מוקדם יותר הערב התייחס ח"כ עמיר פרץ לעניין והבטיח, לאור הכישלון החרוץ של המפלגה, כי יתמודד בשנית לראשות המפלגה. "אילו אני הייתי יו"ר המפלגה, הייתי מסיק מסקנות ומתפטר", אמר פרץ בראיון לפגוש את העיתונות.