בתוך התשובה או בעמודה נפרדת? הפרסומות ב-ChatGPT בדרך אלינו
המודל העסקי של OpenAI מחייב אותה להכניס פרסומות לתוך הצ'אטבוט הפופולרי שלה. לאחר שדחו את המהלך כדי להאיץ את שחרור המודל החדש, דיווח חדש של The Information טוען שהחברה תתחיל להכניס אותן בקרוב. השאלה הגדולה היא - כיצד הן יופיעו?


בעבר כבר דיווחנו שפרסומות בדרך ל-ChatGPT אך בסופו של דבר החברה התעסקה בשחרור המודל החדש שלה ושמה את פרויקט הפרסומות בצד. כעת האתר The Information מדווח כי OpenAI עדיין פועלת להוספת אותן פרסומות ל-ChatGPT, כאשר מקורות מציינים כי הצוות דן בדרכים להטמיע אותן בתוך תגובות הצ'אטבוט. לפי הדיווח, חברת הבינה המלאכותית שואפת ליצור סוג חדש של פרסום דיגיטלי, במקום פשוט להעתיק את המודלים שחברות החיפוש והרשתות החברתיות הקיימות מפעילות כיום. הדבר מתאפשר מכיוון ש-OpenAI יכולה להשתמש בנתוני שיחות מהעבר כדי להציג פרסומות פרסונליות שיהיו רלוונטיות לתחומי העניין של המשתמשים.
"ככל ש-ChatGPT הופך לכלי נפוץ יותר ובעל יכולות טובות יותר, אנו בוחנים דרכים להמשיך ולהציע יותר בינה לכולם. כחלק מכך, אנו בוחנים כיצד פרסומות במוצר שלנו עשויות להיראות", מסרה OpenAI ל-"The Information". "לאנשים יש מערכת יחסים של אמון עם ChatGPT, וכל גישה שתיבחר תעוצב כך שתכבד את האמון הזה".
הדיונים בקרב הצוות על יישום הפרסומות נעו בין תעדוף של תוכן ממומן בתוך תשובות הצ'אטבוט, ועד להוספת סרגל צד שיציג פרסומות הקשורות לשאלה של המשתמש. הם שקלו גם להציג אותן רק כאשר השיחה פונה לנושא של קניות או פעילויות דומות, או בכלל כשלב שני שבו פרסומות מוצגות רק כאשר משתמש לוחץ על קישור בתוצאות של ChatGPT.
בעבר דווח כי OpenAI מסיטה את המיקוד שלה מפרסומות, במיוחד לאחר שהמנכ"ל סם אלטמן הכריז על "מצב חירום" בחברה בעקבות הגרסה האחרונה והמוצלחת של ג'מיני 3 של גוגל, שעקפה את ChatGPT במספר מבחני באנצ'מארק. אלטמן אמר כי OpenAI צריכה לשפר את ההתאמה האישית, המהירות והאמינות של הצ'אטבוט ולכן החברה משהה את העבודה על כל שאר הפרויקטים כדי להתמקד ביכולות אלו. עם זאת, נראה כי העבודה על הפרסומות ב-ChatGPT נמשכת, למרות השינוי האחרון בסדרי העדיפויות.
ל-ChatGPT יש כיום שלוש דרכים להכניס כסף: מנויים ל-ChatGPT Plus, או Pro ו-Business, גישת API למפתחים ופתרונות ארגוניים (Enterprise). מעבר לכך, OpenAI ציינה כי תתחיל להניב הכנסות ממשתמשים שאינם משלמים עד שנת 2026, עם תחזית של 2 דולר למשתמש בשנה, סכום שצפוי לגדול ל-15 דולר עד שנת 2030. למרות זאת, OpenAI טרם הציגה רווחים מאז הקמתה ב-2015. אף על פי שהכנסותיה (בקצב נוכחי) הגיעו ל-10 מיליארד דולר בתחילת השנה, עדיין צפויים הפסדים תפעוליים של 74 מיליארד דולר בשנה עד 2028. למרות זאת, משקיעים ממשיכים להזרים כספים לחברה, גם כאשר חלקם מתחילים לתהות כיצד תיראה הרווחיות שלה לטווח הארוך.
לשם השוואה, עסקי הפרסום של גוגל הניבו הכנסות של 237.8 מיליארד דולר בשנת 2023, המהווים 77% מכלל הכנסות החברה. סכום זה מספיק בהחלט כדי לכסות את הפסדיה המשוערים של OpenAI, ונראה שהיא מעוניינת לעקוב אחר אסטרטגיית הפעולה של המתחרה על ידי הטמעת פרסומות גם בתוצאות שלה. עם זאת, הדבר מעורר גם חששות בנוגע לפרטיות, במיוחד לאור העובדה של-ChatGPT יש הרבה יותר מידע על משתמשיו מאשר לגוגל. בנוסף, עולה השאלה כיצד תבטיח OpenAI שמודל השפה הגדול שלה (LLM) יספק את התשובה הטובה ביותר למשתמש, במיוחד אם יהיה לה אינטרס כלכלי להציג פרסומות במקום תוצאות אורגניות.
