שנה מוצלחת במיוחד עברה על תעשיית הפופ העולמית בכלל והאמריקאית בפרט. מכירות מוגברות כיבוש מוחלט של המצעדים וכוכבים חדשים בנוף. קבלו 20 להיטים ואמנים שבלטו השנה יותר מאחרים, ואם אתם גם רוצים להאזין לכל השירים בפלייליסט אחד בזמן שאתם מתעמקים בפרטים, תוכלו לעשות זאת כאן

קולאז' אלבומים 2008 (1)
פופ אפ דה ווליום | צילום:

20. מדקון – 'Beggin
בדיוק כשחשבתם שלא נשארו כבר קלאסיקות סול לסמפל, הגיע הצמד הנורבגי מדקון והוכיח שצריך רק לדעת איפה לחפש. כשהם נשענים על יסודות רמיקס עדכני שנוצר ללהיט העבר של פרנקי ואלי וה"פור סיזן", רקחו מחדש הנורבגים הקופצניים גרסת היפ הופ יעילה שכבשה די מהר כל מצעד אפשרי אירופה. הגרוב הסיקסטיזי והפזמון המדבק לא נעלמו לשמחתנו גם מאוזניהם של תחנות הרדיו בארץ שטחנו אותו ללא הפסקה למשך שבועות והפכו אותו לאחד מהלהיטים הכי מושמעים ב2009.

19. דה טינג טינגס – That's Not My Name
כבר בתחילת 2008 הוכרזו הטינג טינגס כהבטחה הגדולה של הפופ הבריטי והקפידו לענות על כל הציפיות במהלך השנה. אבל חוץ מלוק צבעוני וסולנית בלונדינית אנרגטית, הטינג טינגס סיפקו גם מוזיקה משובחת. We Started Nothing, אלבום הבכורה המעולה שלהם הוכתר בלא מעט מקומות כאחד מאותם אלבומי פופ נדירים שמצליחים לעבוד גם על אוזניהם של מעריצי ריאנה וגם על קהל חובב אינדי, או כזה שגדל באייטיז. שלא במפתיע, That's Not My Name הלהיט הגדול מתוכו (שזכה גם לגרסה משעשעת של דיזי ראסקל) נשמע כמו גרסה מעודכנת של אחד הלהיטים הגדולים של אותו עשור Hey Mickey, רק יותר מגניב והרבה פחות מעצבן.

18. ריאנה – Disturbia
אחרי ששלטה בסיכומי השנה של 2007 עם Umbrella, לא פספסה ריאנה הזדמנות לעשות קצת רעש גם ב2008. Disturbia, אומנם לא נכלל באלבומה האחרון, אבל הזמר והחבר הצמוד כריס בראון שנתקע עם שיר פנוי באולפן שלא התאים לקול שלו, הציע לה להקליט אותו חינם אין כסף. התוצאה: להיט היסטרי, שהיה אחד הנציגים הבולטים של גל להיטי האלקטרו פופ ששטף את אמריקה ב2009 וסידר מכירות נאות גם למהדורה המיוחדת של האלבום, שהוציא מתוכו עד כה לא פחות משמונה סינגלים.

17. גורו ג'וש פרוג'קט – Infinity
למרות שהז'אנר הגיע לשיא הצלחתו עוד ב2007, זכינו גם השנה ללא מעט להיטי דאנס באווירה אלקטרו האוסית, שחלקם הגדול אף הצליח לעשות קרוסאבר אל עבר המיינסטרים ואל תחנות הרדיו השונות. כצפוי, רובם הגדול היו גרסאות חדשות ללהיטי עבר מהניינטיז, קאברים כידוע עובדים בכל מצב צבירה. גם הקטע Infinity של המפיק הבריטי גורו ג'וש נחשב לשוס לא קטן בתחילת הניינטיז, אבל בזכות רמיקס עדכני של המפיק הגרמני K-Klass , זכה השנה להצלחה מחודשת בכל אירופה ואף הגיע למקום השלישי במצעד הבריטי. באופן די מפתיע, גם ברדיו אצלנו התקשו לעמוד בפני נעימת הסקסופון המדבקת ומיהר לחבק את הגרסה החדשה כאילו מדובר בסינגל של עידן רייכל.

16. ליל' ויין – A Milly/lollypop
2009 הייתה שנה די חלשה בגזרת ההיפ הופ האמריקני. אבל היה לפחות ראפר אחד שהצליח לשבור את הנאחס (אם לא מחשיבים את קנייה ווסט שחתך למחוזות אחרים). מדובר כמובן בליל' ויין, שאלבומו האחרון " The Carter III", מלבד היותו רב מכר מרשים עם שלושה מיליון עותקים בארה"ב בלבד, הצליח לעורר עניין גם אצל אנשים שלא מתים על היפ הופ מסחרי. בארץ אומנם לא ממש התחברו, אבל קשה למצוא תחנת רדיו בעולם שלא טחנה את להיט האר'נבי המדבק שלו Lollypop (אצלנו העדיפו כנראה את ה"לוליפופ" של מיקה), או לחלופין, בעל מועדון שלא נאלץ לכוון מחדש את הבסים ברמקולים אחרי ש A Milly הרוטט נוגן אצלו בפעם הראשונה.

15. ליאונה לואיס – Bleeding Love
להיט הבכורה של ליאונה לואיס שיגע את בריטניה עוד בסוף 2007, אבל רק בראשיתה של 2008 הסתבר שלא מדובר באפקט ההיסטריה הרגיל סביב זוכת אקס פקטור של אותה שנה שמוביל אוטומטית מקום ראשון במצעד (כמו הקאבר הטרי של אלכסנדרה ברק ל"הללוליה"). תוך כמה חודשים הצליחה לואיס להתברג חזק גם בפלייליסטים של תחנות הרדיו באמריקה וBleeding Love (שכתב לה ראיין ת'דר סולן One Republic) הפך ללהיט בינלאומי ענק שסידר לה ספתח מרשים לקריירה גם מעבר לים וקרוב ל80 מיליון צפיות של הקליפ ביוטיוב.

קולאז' אלבומים 2008 (2)
ועוד פופ... | צילום:

14. יעל נעים – New Soul
הכניסה הישירה של השיר הזה למקום השביעי בבילבורד האמריקני הייתה אחת ההפתעות הכי משמחות השנה. מי היה מאמין שזמרת ישראלית, ששנה קודם עוד הקליטה דואטים עם דין דין אביב תהפוך לסנסציה בסדר גודל עולמי . אז בסדר, כולם יודעים שפרסומת אחת לאפל יכולה להפוך את השיר שלך, גם אם מדובר ברצף ניסורים לא נעימים, ללהיט ענק, אבל נעים היא לא פרייארית. הרבה לפני הפריצה באמריקה היא כבר ביססה קריירה מוצלחת בצרפת וניפקה אלבום מיינסטרים ראוי שנקנה על ידי הרבה מאוד אנשים בעולם, למרות שכלל כמה שירים בעברית. חוץ מזה שאנחנו גילינו אותה כבר לפני עם הקאבר המעולה ל Toxic של בריטני. ואפרופו קאברים, שימו לב לקאבר הדאנסי הטרי של ניב כהן, חצי הצמד "נוב" ל New Soul.

13. קנייה ווסט – Love Lockdown
קנייה ווסט נכנס השנה לדיכאון עמוק. לא רק שאמו האהובה נפטרה במפתיע (בעקבות סיבוכים שלאחר ניתוח פלסטי), גם ארוסתו אלקסי פייפר עזבה אותו רגע לפני החתונה והשאירה אותו עם לב שבור לרסיסים. אבל במקום להסתגר בתוך עצמו העדיף ווסט, כמו כל מוזיקאי אמיתי, להסתגר באולפן ולהוציא את כל החרא החוצה באלבומו האחרון 808's & Heartbreaks. למרות השימוש הנרחב באפקט האוטו טיון הידוע לשמצה והשפעות כבדות של מוזיקה אלקטרונית, הצליח ווסט להפתיע עם אלבום חם ומלא רגש שהיטיב לתאר את תחושותיו, תוך כדי שהוא יוצר סגנון חדש לגמרי בתוך ההגדרה הרחבה של מה שמוגדר תחת הערך "היפ הופ". Love Lockdown היה השיר הראשון שבישר על האלבום הזה, שלמרות הפקה אפלה ומינימליסטית הפך ללהיט גדול ברדיו. גם אצלנו.

12. קולדפליי – Violet Hill/Viva La Vida/Lost
הרבה דברים רעים אפשר להגיד על מה שהפכה להיות קולדפליי בשנים האחרונות, אבל זה כנראה המחיר שהלהקה הכי גדולה בעולם היום צריכה לשלם בתמורה לתואר המחייב. אלבומם האחרון Viva La Vida אומנם לא היה אלבום מבריק, אבל זה לא אומר כמובן שלא זכינו מהם לכמה שירים טובים של ממש. אם נתייחס רק לסינגלים שיצאו השנה, אז Violet Hill החצי ביטלסי היה ללא ספק הדובדבן שבקצפת, Lost היה הבלדה המרגשת (לא כולל הרמיקס המאכזב של ג'יי זי) ו Viva La Vida היה להיט הרדיו המדבק שכנראה עזר לאלבום למכור חלק גדול מששת מיליון העותקים שנחטפו ממנו עד כה.

11. ביונסה – Single Ladies/If I Were A Boy
רק זמרת בסדר גודל של ביונסה יכולה להרשות לעצמה להוציא אלבום כפול בעידן שבו כמעט ולא קונים דיסקים. אומנם הקונספט די מקושקש (ביונסה הרגועה מול ביונסה הפראית), אבל מה שקובע תמיד בסוף זו כמות הלהיטים ובחגיגה הכפולה של ביונסה היו לא מעט כאלה. השירים הטובים יותר מהדיסק הזה ייצאו כסינגלים רק ב2009, אבל גם השניים שקיבלנו בינתיים עשו עבודה לא רעה בכלל: הבלדה המעולה If I Were A Boy (לא כולל הגרסה הספרדית שלו) והמנון הגירל פאוור החדש Single Ladies שבהאזנות ראשונות נשמע כמו יציאה גרועה במיוחד, אבל עם הזמן התגלה כמגה להיט עם גרוב סופר עדכני שעוד יביא הרבה חיקויים בשנה הקרובה.

חלק שני: 10 - 1

להאזנה לפלייליסט המלא לחצו כאן