"אד מרגיש שלא רק הוא זוכה במשפט הזה, אלא כל כותבי השירים באשר הם". כך אמרה איילין פרקאס, עורכת הדין של אד שירן במשפט הפרת זכויות היוצרים המתוקשר של הזמר הבריטי. כזכור, שירן הואשם על ידי צאצאיו של מרווין גיי ושל שותפו לכתיבה כי העתיק את שירו Thinking Out Loud מהלהיט של גיי, Let's Get It On. אחרי משפט דרמטי שכלל התעלפויות, ביצוע אקוסטי של אד שירן והצהרה שיפרוש ממוזיקה, השופט פסק כי לא נמצא חשד להעתקה, והתובעים לא יקבלו את 100 מיליון הדולרים שביקשו.

בראיון לווראייטי התייחסה ע"ד איליין פרקאס למשפט, למהלכו ולתוצאותיו, ועל כיצד הוא השפיע על הזמר המפורסם: "אד בהחלט נרגש מההחלטה לטובתו. הוא מרגיש שזוכה, אבל לא רק הוא לבדו, אלא כל כותבי השירים באשר הם. היו המון כותבים שיצרו איתו קשר במהלך המשפט הזה כדי לתמוך בו, והוא הרגיש מחויבות עמוקה כלפיהם. זה היה משקל רציני על הכתפיים שלו", אמרה פרקאס. "היו המוני אנשים שניגשו גם אליי, כותבי שירים ופרופסורים למוזיקולוגיה, וכולם תמכו באד ובהשפעה של ההכרעה הזו על תחום כתיבת השירים".

אד שירן והתובעת (צילום: KENA BETANCUR/AFP via Getty Images. Photo by Michael M. Santiago/Getty Images)
אד שירן והתובעת מחוץ לכותלי בית המשפט | צילום: KENA BETANCUR/AFP via Getty Images. Photo by Michael M. Santiago/Getty Images

הסיבה שאנשים כה רבים עקבו בדריכות אחרי המשפט הנ"ל היא הטענה שהציגה התביעה: למרות שאין דמיון עמוק בין השירים ברמת המנגינה או המילים, עורכי הדין מטעם התביעה טענו שרצף האקורדים הדומה בשני השירים מעיד על העתקה מוזיקלית. לרוב במשפטי קניין רוחני כמו זה, נדרש התובע להוכיח דמיון מוזיקלי יותר עמוק מאשר רצף אקורדים, שהוא אבן בניין בסיסית של שירי פופ. לכן, החשש של מוזיקאים רבים הייתה שהכרעה לטובת התביעה תהווה תקדים מסוכן ותפגע בחופש האמנותי והתעסוקתי של רבים מהם. לשמחתם, בית המשפט קבע אחרת, ושירן יצא משם בתחושה שנעשה עמו צדק.

ביציאה מבית המשפט לאחר ההכרעה, אמר הזמר, בהתייחס ל-100 מיליון הדולרים שנתבעו ממנו: "אני לא מוכן להיות קופת חיסכון של אף אחד". אמנים ויוצרים רבים נוטים להסכים לתביעות כספיות או למצוא הסכם כספי מחוץ לכותלי בית המשפט כדי לא לבזבז זמן יקר על הליכים משפטיים איטיים. שירן, לעומת זאת, בחר לעמוד למשפט, לסתור את טענות התביעה - וזה השתלם לו בגדול.

עו"ד פרקאס הוסיפה על כך בראיון: "יש זמן ומקום לכל דבר, והמקרים המשפטיים האלו יכולים להיות די יקרים ומסיחים את הדעת. אם לוקחים אמנים וכותבי שירים מחוץ לסטודיו, קורעים אותם מהעבודה היצירתית שלהם כדי שיתרכזו במאבקים משפטיים, זה לא מקום בו אנחנו רוצים שהם יהיו", היא קבעה. "כולנו רוצים אותם בסטודיו, שם הם יוכלו לכתוב שירים מעולים. אז אני מאוד מפרגנת לאד על כך שהוא החליט להיאבק. אני מקווה שההחלטה לטובת אד תוביל לכך שבעתיד, אמנים פחות יפחדו לשאול את עצמם: 'מה, אני אלך עם זה לבית משפט?'. זה יתן להם תקדים להתעלם מהאשמות כאלה כבר בשלב מוקדם יותר", סיכמה.

זו תקופה עמוסה להדהים עבור שירן: בשבוע שעבר זוכה בבית המשפט, ביום שישי האחרון שיחרר את אלבום החדש "-" (סימן חיסור), ואתמול החליף את קייטי פרי באמריקן איידול לאחר שהזמרת הופיעה במופע ההכתרה של המלך צ'ארלס - אירוע שאד שירן סירב להופיע בו בטענה שהוא עסוק.