אין תמונה
תובעת. רבקה בלאק. צילום מסך מיו טיוב

ה"באז" סביב רבקה בלאק והלהיט "Friday" נעצר קצת, כשהקליפ עומד קצת מעל ל- 82 מיליון צפיות ביו טיוב. ועוד לפני שהקליטה את שירה החדש "LOL" מפתיעה בלאק בת ה-13 עם איומים בתביעה משפטית נגד חברת ההפקה שיצרה ושיווקה את "Friday" והפכה את בלאק לכוכבת ענקית ברשת, בדרך לאלבום בכורה ולסיבוב הופעות באמריקה בקיץ הקרוב.

רבקה בלאק ומשפחתה תובעים את החברה שנקראת "Ark Music Factory" על ניצול בלתי חוקי של הילדה בלאק, הפרת זכויות יוצרים וזכויות פרסום. על פי הפרסומים בעיתונות האמריקנית מדובר על תביעה מסובכת מבחינה טכנית, שעיקרה ויכוח על כסף. כמה מפתיע.

במכתב שהעביר עורך הדין בראין סקול, המייצג בתביעה את רבקה בלאק ואת אמה, גורג'ינה מרקז קלי, נכתב כי בניגוד לדרישה שהוצגה בפניה חברת ההפקה לא סיפקה להן את ההקלטות המקוריות של השיר "Friday" ויצרה ממנו רינגטון סלולרי אותו מכרה ללא רשות.

רווחים משוערים: 150 אלף דולר

ראשי "Ark Music Factory" הכחישו שקיימת בעיה כלשהי ואמרו שהכל יסתדר מול בלאק ומשפחתה. מייסד החברה פטריק ווילסון אמר: "נפגשתי עם האמא של רבקה בלאק והכל בסדר. הם יקבלו את עותק המאסטר של השיר ואת השיר עצמו. הם יקבלו הכל". ווילסון הוסיף כי בלאק כבר חתמה על חוזה לאלבום מלא עם חברת מוזיקה אחרת.

ההערכות בשוק מדברות כעת על רווחים בגובה של כ-150 אלף דולר שתפיק רבקה בלאק מ-82 מיליון הצפיות של הקליפ "Friday" ביו טיוב עד כה. "Ark Music Factory" מנסה כידוע לגדל דרך יו טיוב עוד "רבקה בלאקיות", שהבולטת מביניהן בינתיים היא אלנה לי.

>> בריטני ספירס רוצה לשיר עם ליידי גאגא, קיילי מינוג ואדל