בזמן שעולם המוזיקה נסער מהתקדמות טכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית והקלות שבה היא יכולה לחקות קולות של זמרות וזמרים, יש כאלה שמקבלים את העתיד בזרועות פתוחות. המוזיקאית גריימס (קלייר אליס בושה) שיתפה את עוקביhה בטוויטר השבוע כי היא תשמח אם ישתמשו בקולה באמצעות טכנולוגיית AI. כדי ליצור כל שיר שעולה על רוחם, כל עוד הם חולקים איתה 50 אחוז מהרווחים.

"כפי שהייתי עושה עם כל אומן שהייתי משתפת איתו פעולה", הסבירה גריימס. "תרגישו חופשיים להשתמש בקול שלי, אין לי חברת תקליטים ואין לי שום התחייבויות משפטיות". בניגוד למתנגדים ולמזדעזעים, גריימס שמחה על האפשרות להיות משהו לא לחלוטין אנושי: "אני חושבת שזה מגניב להתמזג עם מכונה, ואני אוהב את הרעיון של להשתמש בקוד פתוח לאומנות ולהרוג את זכויות היוצרים", כתבה לעוקביה.

"אם מישהו יוצר שיר כזה, הוא יכול לרשום אותך כאומן משתתף?" תהתה גולשת. "בטח, מה שבא לכם. אני פשוט סקרנית לראות מה יקרה, ואני מעוניינת להיות שפן נסיונות", ענתה גריימס. הדיון סביב נקודת המפגש של אינטליגנציה מלאכותית ומוזיקה הגיע לשיאו בשבועות האחרונים, בעיקר בגלל להיט מלאכותי אחד - Heart on My Sleeve, שיר שמשתמש בקולותיהם של דרייק ודה וויקנד באופן מלאכותי וללא אישורם, הפך ללהיט בשירותי סטרימינג, ביוטיוב ובטיקטוק.

עם נתוני השמעות מרשימים הוא היה צפוי להיכנס לבילבורד האמריקאי, אולם אז ירד משירותי הסטרימינג, ככל הנראה לאחר לחצים מצד חברת יוניברסל. השיר נשמע דומה באופן מעורר השתאות לצמד הזמרים הקנדים. הדיון הסוער בנושא רובוטים, מוזיקה ומה שביניהם הגיע גם לישראל, עם ה"דואט" של עפרה חזה וזוהר ארגוב שנוצר באמצעות טכנולוגיה דומה.

הבחירה שלה בטוויטר להבעת מחשבותיה והאובססיה שלה לטכנולוגיית מחשבים אינן מפתיעות. גריימס היא בת זוגו לשעבר ואם ילדיו של המיליארדר אילון מאסק, שרכש בשנה החולפת את חברת טוויטר, וצעדיו ברשת החברתית עוררו עליו זעם רב.