האם האינטליגנציה המלאכותית הלכה רחוק מדי? אם תשאלו את דרייק, כנראה שכן. הראפר הקנדי יצא נגד טכנולוגיית ה-A.I. בסטורי שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו ביום שישי האחרון. הסיבה? סרטון טיקטוק בו נשמע קולו של דרייק ב"קאבר" ללהיט ההיפ הופ Munch של הראפרית אייס ספייס.

החיבור בין השיר לקולו של הראפר התבצע באמצעות תוכנות אינטליגנציה מלאכותית, שיכולות לחקות את קולו וגם את מראהו של אדם באופן משכנע בקלות יחסית. התגובה של דרייק מצטרפת להתנגדות של חברת יוניברסל, שדרשה מחברות הסטרימינג (ספוטיפיי, אפל מיוזיק ועוד) למנוע ממנועי אינטליגנציה מלאכותית את הגישה למוזיקה של אמני החברה, כך לפי דיווח בעיתון Financial Times. 

מנועי ה-A.I. "מאומנים" על מאגרי מוזיקה עצומים, אבל התוצאה, כפי שניתן לראות בדוגמה של דרייק ואייס ספייס, היא שימוש בקולות האמנים ללא רשותם או ידיעתם - למשל, קאבר מזוייף לטיילור סוויפט בקולה של איימי ויינהאוס, או סלין דיון שרה את שיר הנושא ל"חברים".

המיזם הגדול ביותר בתחום אינטליגנציה מלאכותית מבוססת מוזיקה הוא MusicLM השייך לחברת גוגל, שיכול ליצור מוזיקה על פי תיאור טקסטואלי ו"מאומן" על מאות אלפי שעות של מוזיקה מוקלטת. המנוע הנ"ל עדיין נמצא בפיתוח, וגוגל טרם שיחררה אותו לציבור בגלל חששות משפטיים שונים בתחום זכויות היוצרים.

גם בישראל החיבור בין אינטליגנציה מלאכותית למוזיקה הביא לתגובות נפיצות ומשתאות, כאשר תאגיד השידור "כאן" חשף דואט שהפגיש באמצעות אינטליגנציה מלאכותית בין קולותיהם של עפרה חזה וזוהר ארגוב. השיר, שנכתב במיוחד לכבוד המפגש המלאכותי, זכה לתמיכת משפחות האמנים המנוחים אך להתנגדות מצד בצלאל אלוני, מנהלה לשעבר של עפרה חזה, שטען שהיא "התנגדה בתוקף לדואט עם זוהר ארגוב", וגם מצד יזהר ארביב, זמר שההפקה נעזרה בו בחיקוי קולו של זוהר בדרך לתוצאה הסופית והגדיר את התוצאה הסופית כ"מבישה".