mako
פרסומת

טיילור סוויפט רשמה על שמה בטאבו ביטויים מהאלבום האחרון

רוצים להדפיס חולצות באמריקה עם הכיתוב "אנחנו תמיד שומרים על סטייל", או לייצר אוזניות בשם "The Sick Beat"? תהיו חייבים לבקש רשות מטיילור סוויפט, שרשמה חמישה ביטויים מאלבומה "1989" כ"סימנים רשומים"

אסף נבו
mako
פורסם:
טיילור סוויפט בניו יורק
"Party Like It's 1989" זה שלה עכשיו. טיילור סוויפט | צילום: Gettyimages IL, getty images
הקישור הועתק

טיילור סוויפט היא לא רק כוכבת הפופ הכי חמה כיום באמריקה, אלא גם שועלה עסקית לא קטנה. כעת היא מבצעת מהלך מיוחד, ורושמת על שמה כ"סימנים רשומים" (trademarks), חמישה ביטויים קליטים (קצ'-פרייז), הלקוחים מאלבומה האחרון והסופר-מצליח "1989", ששהה תשעה שבועות בראש מצעד האלבומים האמריקני, והשבוע הוא צפוי לשוב לשם בפעם העשירית, אחרי הפוגה של שבועיים.

ה"רולינג סטון" מפרסם שסוויפט רשמה ברשומות החוקיות בארצות הברית את הביטויים הבאים:

"Party Like It's 1989"

"This Sick Beat"

"Cause We Never Go Out Of Style"

"Could Show You Incredible Things"

"Nice To Meet You, Where You Been"

המשמעות היא שכל מי שירצה לייצר מוצר צריכה שכולל את אחד מהמשפטים האלה, יצטרך לבקש רשות מטיילור סוויפט, או לרכוש את הרשות לכך בכסף, כיוון שמעתה זכויות הקניין הרוחני עליהם שייכים לה, בכל הנוגע לעולם המסחרי.

הזכויות חלות על ייצור כלי נגינה, מוצרי נייר ודפוס, מדבקות (סטיקרים), הדפסים על חולצות ומרצ'נדייז אחרים, תיקי יד, שקיות של קניות ואפילו רצועות של גיטרות. לכל אחד מהביטויים יש קבוצה של פריטים שאסור להטמיע אותו עליהם, מבלי לבקש לכך רשות מראש מטיילור סוויפט.

למשל, מי שרוצה לייצר תיקי יד עם הביטוי "Cause We Never Go Out Of Style", או אוזניות עם הקץ'-פרייז "This Sick Beat" - לא יכול לעשות זאת מבלי לעבור דרך סוויפט.

האם זה יגרום לאמריקנים לאהוב אותה יותר או לחבב אותה פחות, כמו שקרה כאשר הוציאה את שיריה משירות המוזיקה "ספוטיפיי"? התשובה אצל המעריצים.