לפני עשור בערך, דיוויד גואטה שחרר את "Titanium", הטראק שהפך להיות הלהיט הכי גדול שלו בקריירה והיווה את נקודת המפנה במהפכת ה-EDM שהתפוצצה באותה תקופה בפופ האמריקאי, ועל הדרך הוא גם גילה לעולם זמרת עם מופלאה בשם סיה. לכבוד ציון הדרך המשמעותי, המפיק הצרפתי, ששם אולי מכנים אותו גטה, אבל בתוך עמנו אנו חיים, קיים ראיון חגיגי למגזין הבילבורד.

לאלו מכם שלא עוקבים בצורה אדוקה אחרי הקריירה של גואטה, נזכיר שלאחרונה הוא מכר את הקטלוג שלו ללייבל הענק וורנר תמורת 100 מיליון דולרים - וכן, זה כולל גם את הזכויות ללהיט הענק ההוא. במהלך הראיון המקיף גואטה הסביר שהיום הוא מעוניין להסתכל קדימה, לעבוד בלי חשש ובלי לחשוב על הכסף ורק להתעסק ב"להביא את הלהיט הבא שלו".

"זה מדהים. זה כנראה השיר שעשה אותי הכי גאה בקריירה שלי", הוא עונה כשנשאל איך הוא מרגיש כלפי השיר שיצר לפני עשור ועדיין מחזיק באותה השפעה על רחבות בכל העולם. "קודם כל, אני חושב שזה השיר שבאמת חשף את סיה לעולם. בזמנו היא הייתה מצליחה אמנם, אבל יותר באנדרגראונד, באינדי פופ. עד אז היא לא עשתה ממש קרוס-אובר, וזה היה מדהים בשבילי לגלות את מי שלדעתי נחשבת לכישרון הגדול ביותר בעולם".

בהמשך גואטה דיבר על אותו "חילוף משמרות" שנעשה בפופ האמריקאי והחדירה של ה-EDM למיינסטרים: "זה משהו שאני גאה בו מאוד ואני עדיין אוהב את השיר הזה. בדיוק עשיתי לו רמיקס יחד עם חבר שלי מורטן, ורואים איך זה מתחבר. זה כאילו שיש לו משמעות חדשה כשאני מנגן אותו בתקופת הקורונה, כאילו זה עוזר לך לדעת שאתה יכול לעבור גם זמנים רעים".

כשהמפיק הצרפתי נשאל אם הוא חושב שהוא זה שקובע את המורשת שלו, הוא ציין שמדובר בטיימינג מיוחד לשאול אותו את השאלה הזו: "הרגע מכרתי את הקטלוג שלי לוורנר ומאז שמכרתי אותו היו לי כבר ארבעה טראקים בטופ 5 בבריטניה, אז אני ממש מתרכז כרגע בעתיד. זה נכון שאני מאוד קשור לאלבום ההוא, אבל אני מאמין שאני יכול ליצור קטלוג חדש שיהיה טוב וחשוב בדיוק כמו הקודם שלי. בזמנו, עם "Titanium", "Without You" ו-"Play Hard", וכל השירים האלו, היה באמת איזה רגע שמוזיקת דאנס כבשה את המיינסטרים".

"בדרך מסוימת, בגלל שההצלחה כל כך ממכרת, הפכתי למכור להצלחה מסחרית, ממש כמו כל אמן שהגיע לנקודה כזו בקריירה שלו. אני חושב שאיבדתי את עצמי לאיזה רגע", חשף גואטה בכנות והוסיף שבשנתיים האחרונות הוא חזר להתרכז ביסודות שלו בשביל למצוא את עצמו מחדש: "יצרתי סאונד חדש שקוראים לו 'פיוצ'ר רייב', שזה מסיבת פסטיבלים. יצרתי גם זהות בדויה שדרכה אני משחרר מוזיקה "ג'ק בק", זו מוזיקת האוס אנדרגראונדית יותר. זה האני החדש".