View this post on Instagram

A post shared by Måneskin (@maneskinofficial)

קצת יותר משבוע לאחר קיומו של גמר האירוויזיון, ואחרי שהרוחות נרגעו מכל ההישגים והסערות, אמש נחשפו לראשונה נתוני הצפייה של התחרות על ידי ה-EBU (איגוד השידור האירופי), ולפי הנתונים מתברר שבתחרות השנה צפו מיליון איש יותר מהאירוע שהתקיים בישראל ב-2019 וכזכור התקיים בתל אביב שנה לאחר זכייתה של נטע ברזילי עם "TOY" באירוויזיון שנערך בפורטוגל.

כאמור, לפי איגוד השידור האירופאי, כ-183 מיליון איש צפו בלהקה האיטלקית מונסקין מניפה את פסלון הזכוכית לאחר שקרעו את הבמה עם השיר "Zitti e buoni", ואם בא לכם לדבר באחוזים אז מדובר בעלייה של 4% בנתח הצפייה מהתחרות שבה זכה ההולנדי דאנקן לורנס על אדמת ישראל.

למרות שמדובר בתחרות ותיקה ביותר, באופן מפתיע, המארגנים מצליחים לשמור עליה רלוונטית מתמיד: במשדר השנה הייתה עליה של כ-7% בגיל קהל הצופים שנע בין 15 ועד 24 מהתחרות של 2019, כך שבאופן די הגיוני גם באונליין התחרות חוותה השנה עלייה משמעותית אחרי שבשבוע שהוביל לאירוע הגמר יותר מ-50 מיליון משתמשים נכנסו אל הערוץ הרשמי ביוטיוב, עליה של 28% מ-2019.

"אנחנו מתלהבים לראות את הקהל חוזר בחזרה לאירווזיון במספרים כל כך גדולים ומאוד גאים לאחד מיליוני אנשים בזמן שכל כך הרבה מהם עדיין רחוקים אחד מהשני", סיפר למגזין המוזיקה בילבורד מרטין אוסטרדאהל המפקח הראשי של אירווזיון 2021. לטענתו של אוסטרדאהל התגובה הנלהבת מצד מעריצי התחרות מסביב לעולם היא הוכחה לכך שההשפעה של האירוויזיון "גדולה מתמיד".