אין תמונה
משתתפי המחווה לצ'ולו

יש אנשים שקהילה שלמה עוברת דרכם ושומרת להם אמונים. כזה הוא צ'ולו (אריה אביטן) האגדי, הבעלים של הלייבל וחנות ההיפ הופ "מאד מן", שכבר 18 שנה מטפח את קהילת הראפרים המקומית ונחשב לסנדק של ההיפ הופ בארץ. רובם ככולם עברו דרכו, וב-1 באוגוסט 2013 (חמישי) הם יתאספו במועדון בארבי בתל אביב לחלוק לו כבוד, חלקם מ"האולד סקול" וחלקם "התלמידים החדשים בכיתה".

בערב המיוחד תעבור על הבמה סצינת ההיפ הופ הישראלית לדורותיה, מעל ל-30 MC'S שיספרו את סיפור ההיפ הופ הישראלי. ביניהם: סאבלימינל, נימי נים (שבק'ס),  אקסום, פלד ואורטגה, איזי, עמרי גליקמן (התקווה 6), סולג'יי, נצ'י נצ, לוקץ, קוואמי, פישי הגדול, קאשי וסילברדון. את הערב ינחה לירון תאני, המנחה האגדי של "עסק שחור". על עמדת הדיג'יי יחלוש אורי שוחט.

צ'ולו מייסד את הקהילה

אין תמונה
תנו לו בכבוד. סאבלימינל

צ'ולו החל לפעול בשנות ה-90'. הוא היה אז זמר ומפיק שחזר משהות ממושכת בארצות הברית והחליט לפתוח חנות שתשרת את ראשוני קהילת ההיפ הופ בארץ, שחיפשו לרכוש תקליטים, דיסקים, אופנה ואביזרים. כך יצאה לדרכה "מאד מן", שמכרה בגדים רחבים והפכה למקום המפגש ותחנה הכרחית בדרכו של כמעט כל מי שראה עצמו שייך לז'אנר ההיפ הופ בארץ. חבר'ה צעירים הגיעו עד אליו כדי לרפרפ ולשיר על רקע ביטים שהושמעו מהרמקולים בחנות. הלקוחות הראשונים הפכו בהמשך לעמודי תווך בראפ הישראלי.

צ'ולו קלט את הפוטנציאל והקים אולפן קטן בחדרון אחורי בחנות, ממנו יצאו כמה מכוכבי ההיפ הופ והרגאיי הגדולים בישראל ופרויקטים שייזכרו לעד בפנתיאון ההיפ הופ המקומי, כמו האוספים "ישראלים עצבניים 1:1" ו"מיקרופון למקסימום", שאיגדו את כל אלה שלא קיבלו הזדמנות או יחס אצל חברות התקליטים הגדולות. פעם האוספים האלה היו מחולקים במחיר סמלי או אפילו בחינם, היום הם כבר נחשבים לנדירים ומבוקשים ביותר.

נוסטלגיה לערבי המיקרופון הפתוח

אין תמונה
ריספקט. איזי

רשימת בני טיפוחיו מאז ועד היום כוללת את סאבלימינל, סולג'יי, נמרוד רשף, פישי הגדול, נצ'י נץ' ועוד רבים. עם התפתחות הסצינה הפך החדרון הקטן לאולפן הקלטות מקצועי בשם "יאגא". עשרות ראפרים והרכבים החלו לעלות לרגל לחנות, שהפכה כבר לרשת, בתקווה שצ'ולו יקליט ויוביל אותם לתהילה. בעזרתם של נימי נים (נמרוד רשף, שבק'ס ובויאקה), ומג'יק (רן הרוש, אקס הרביעייה הפותחת), סינן צ'ולו חומרים ובנה את דור הראפרים הבא.

במקביל התקיימו אצלו ערבי מיקרופון פתוח, שנתנו במה לראפרים שביקשו להוכיח יכולות. בהמשך ביצת ההיפ הופ התפלגה, ההתמסחרות הגיעה וערבי המיקרופון ואוספי המחתרת למיניהם נעלמו. אך צ'ולו המשיך כל השנים לקדם ולטפח אמנים.