הטיקטוק גילה את "עזבת ת'בית" של פלד, ולא מרפה ממנו
"עזבת תבית" יצא לפני כחצי שנה באלבום האחרון של פלד, אבל זה כמובן לא מפריע לטיקטוק להפוך אותו ללהיט למרות שעברו כמה חודשים מהיציאה. עשרות סרטונים ביממה האחרונה מציפים את הפור-יו הישראלי עם השורות "היה לי יום חרא, נדבר מחר, אני מת לישון" או מהפזמון: "עזבת ת'בית, טרקת ת'דלת, יצאת לדרך ולא אמרת ביי", הגיעו כבר ל-4 מיליון צפיות

"עזבת ת'בית, טרקת ת'דלת, יצאת לדרך ולא אמרת ביי": איך יודעים שנוצר טרנד בטיקטוק? כשמשפט אחד מופיע בכל פעם מיד כשפותחים את האפליקציה, ושוב כשאתם גוללים לסרטון הבא, ושוב בסרטון הבא. השיר של פלד "עזבת ת'בית" מתוך האלבום האחרון שלו TATE WE MADE IT, שיצא לפני כחצי שנה, נישא על גלי הוויראליות בימים האחרונים ומתפשט ברחבי הפור-יו.
השיר שמסמפל את "תשובה לאהבה" (של זולה ממברס וקרן לוי), אחד מהלהיטים הזכורים ביותר מתקופת תור הזהב של ערוץ 24, כבר עומד על קרוב ל-2,000 שימושים ולמעלה מ-4 מיליון צפיות להאשטאג שנושא את שם השיר. קשה לפענח מה גרם ל"עזבת ת'בית", שיצא לפני כחצי שנה - להתפוצץ דווקא עכשיו, אבל למדנו כבר שבטיקטוק אין באמת חוקים בכל הקשור לוויראליות.
מה שכן, כנראה עזר הסרטון שעלה ב-23 ביולי בעמוד spotify_tiktok, שמנגיש שירים עם מילים בגרסאות רגילות או מואצות (כמו שקרה עם השיר בן העשור של ענבל ביבי לא מזמן). רק בשביל להבין את רמת ההיסטריה, מאתמול בשעות הערב עלו כ-50 סרטונים בסאונד הרשמי של "עזבת תבית".אגב, לא מזמן פלד הוציא גרסת לייב מיוחדת לשיר יחד עם הזמרת והראפרית שמתארחת בו, נסטיה רוד, בשיתוף צ'יל פיל. הביצוע כולל כינורות, צ'לו וגיטרה חשמלית - כל מה שמצפים משיר טראפ ישראלי.
בראיון למגזין סוף השבוע של mako, שהתקיים ביוני האחרון, פלד חשף שהוא שומע רק באוזן אחת. "ברמה די אבסולוטית. זה מאז 'ביטים', אחרי שצילמנו את הקליפ הרגשתי צפצוף באוזן", סיפר, "אחרי הופעות יש הרבה פעמים צפצוף כזה, אבל זה רק נהיה יותר חזק, ועכשיו אני לא שומע כלום באוזן הזאת. רק סירנות, אזעקות. זה גם סוג צפצוף שאתה שם כפית בכיור, ושומע את זה כמו מצילה. זה שיבש אותי לגמרי, והרופאים לא כל כך יודעים מה לעשות. אם זה הולך, אז הולך".
באלבום האחרון שלו, TATE WE MADE IT, פלד שינה אווירה והקליט שירים יותר רגועים, ביחס אליו כמובן. הוא עסק לא מעט בסיפור האישי שלו וחשף למאזינים חוויות שלא סיפר לראשונה. "יש לי משפחה שכל אחד עבר אללה יוסתור ובניו", העיד בראיון, "אבל אני עברתי תהליך של לקבל ולא תהליך של להתבכיין. אני לא צריך שירחמו עלי, אני שורד. התמודדתי עם כל הדברים האלה, והמוזיקה זה מקום של אסקפיזם. מקום שלא מעניין כלום – אין פוליטיקה, אין עצב. יש פאקינג רוקנרול".
