mako
פרסומת

מי משחק לנו בצעצוע?

בתחילת השבוע עלה ליוטיוב הקליפ ל-"Toy", השיר של נטע ברזילי לאירוויזיון. עד כה הוא נחשף בפני מיליוני אנשים ברחבי העולם, אבל בימים האחרונים רבים הבחינו בירידות מטרידות בנתוני הצפיות שלו. כעת עולה השאלה - האם מישהו מנסה לחבל בסיכויים של המתמודדת הישראלית?

חן פרורדין
mako
פורסם:
נטע ברזילי
נטע ברזילי | צילום: דניאל קמינסקי, יחסי ציבור
הקישור הועתק

אירועי האירוויזיון 2018 יפתחו ב-8 במאי בליסבון, אבל עד אז התחרות האמיתית מתקיימת ביוטיוב. במהלך הימים האחרונים הועלו לעמוד היוטיוב הרשמי של האירוויזיון 43 השירים שיתמודדו השנה בתחרות. בעוד שרב השירים מתקשים לעבור את רף מיליון הצפיות, הקליפ ל-"Toy" של נטע ברזילי כבר צבר יותר מ-2 וחצי מיליון צפיות, וזה בלי לספור את הצפיות בווידאו הנוסף שלו, שהועלה בערוץ של תאגיד השידור "כאן".

השיר הישראלי זוכה גם לפופולריות הגבוהה ביותר, עם למעלה מ-200 אלף לייקים ועשרות אלפי תגובות מפרגנות, אבל ביומיים האחרונים רבים מהצופים שמו לב לירידה משמעותית בכמות הצפיות שלו. זמן קצר אחרי שהקליפ חצה את 2 מיליון הצפיות, הוא ירד לכ-1.7 מיליון. במקביל, הווידאו הנוסף לשיר, שהועלה על ידי "כאן", איבד גם הוא כמה מאות אלפי צפיות.

טוקבקיסטים רבים מהארץ ומהעולם הצביעו על התופעה המטרידה של מחיקת הצפיות משני הסרטונים והעלו קונספירציות שונות, ביניהן קניית צפיות מזויפות על ידי ישראלים ומחיקת צפיות הסרטונים על ידי גורמים אנטי-ישראליים שפרצו לשרתים של יוטיוב.

פרסומת

מ"כאן בהרצה" נמסר בתגובה: "מספר הצפיות בסרטון, שעלה במהירות והגיע לכ-1.8 מיליון צפיות, החל באופן תמוה לרדת ביומיים האחרונים. הנושא בבדיקה מול גוגל".

כשסרטונים ביוטיוב זוכים לכמות צפיות גבוהה במיוחד זמן קצר אחרי עלייתם, למערכת של גוגל נדרש זמן כדי לאמת את כל הצפיות, לוודא שאין זיופים ולעדכן את סכום הצפיות הנכון. התהליך עלול לשנות את נתון הצפיות בימיו הראשונים של הסרטון באתר. דף שמופיע בעמוד הרשמי של גוגל מסביר באופן מפורט על תהליך קליטת הצפיות והסיבה לשינויים בנתוני הצפיות בסרטונים זמן קצר אחרי עלייתם.