1. להגיד שזו התקופה הטובה ביותר להיות ראפר בישראל, זה אנדרסטייטמנט. אם לא הספיקה כהוכחה סדרת ההופעות של טונה ורביד פלוטניק בלייב פארק ראשון לציון, שמשכו כ-90 אלף איש בסך הכל, אפשר להסתכל על כמות השירים שיש בהיטליסט - מצעד המוזיקה של ישראל. קודם כל "תיק קטן" של נס וסטילה, שיר היפ הופ אותנטי במקום הראשון שלושה שבועות (בסך הכל), זה להיט הדריל הראשון שעשה את הקרוס-ז'אנר אל המיינסטרים. לשם שינוי לא מדובר במערכון שהשתמשו בביט של טראפ או דריל כמדיום להעביר בדיחה, כמו בלהיטים של שם טוב האבי או ערוץ הכיבוד (בלי להעליב).

    הוסיפו את הפלייליסט המתעדכן של mako היטליסט


    הלהיט הכי בולט מהז'אנר אחרי "תיק קטן", הוא "פלואו של טמבל 2", של ליעד מאיר ורון חיון שהשבוע נמצא במקום 20 ובשבוע שעבר היה 19. השיר יצא כחלק מאלבום הבכורה של מאיר, ראפר שהיה מוכר בעיקר בסצנת ההיפ הופ ולאחרונה עשה את השדרוג בעזרת, איך לא, הטיקטוק. גם חיון הפך לכוכב בזכות סרטונים שהעלה וגרפו מאות אלפי צפיות. בעידן של היום אין צורך בתמיכה של המדיה המסורתית בשביל להפוך ללהיט, מספיק שהיה לך רגע ויראלי אחד ברשתות ומשם הדרך לסטרימינג היא ליטרלי בלחיצת כפתור.

    מן הסתם זה עוזר שהביט של "פלואו של טמבל2" מספל את Day-O שסומפל כבר בקלאסיקת ההיפ הופ של ליל ויין, 6 Foot 7 Foot. יש בשיר עוד כמה רגעים שעזרו לו להיות ויראלי מבלי שירגיש מתאמץ - מדובר בשני אמנים צעירים שמאוד הגיוני שיתעסקו בטיקטוק - בשורות כמו "וואלה מהבוקר עלו לי עוקבות / כולי מה זה הייתי בסטורי של סטטיק" או "שאלה אותי איפה אתה אתה פה / אז אמרתי לה פה לא פה לא פה פה". אה וכמובן השורה: "מת שתעשי מהשיר הזה טיקטוק / טיק טיק טיק טיק טיק".


    גם הראפר הנתנייתי באלישג הביא יציאה כשהוציא את "גנזב" והגיע בשיא לפני כחודשיים למקום 22. יש כמובן את "רונדלים" שחווה צמיחה אקספוננציאלית, לא בגלל אבל גם בזכות הסרטונים הוויראלים של ספיר מיכאלי ו"טרנטולה" עם אגם בוחבוט מקום 18. כשמוסיפים את העובדה שטונה ורביד פלוטניק והמופע שלהם הכניסו ביחד 18 שירים (כל אחד עשרה ועוד שניים משותפים), אי אפשר כאמור להתכחש לעובדה שההיפ הופ נמצא בשיא שלו.
  2. לא להתבלבל, הז'אנר האהוב בישראל הוא עדיין הים תיכוני. קצת כמו בהיפ הופ, היתרון הוא שאפשר לשחק איתו ולהגיש אותו בוויראיציות שונות. זה יכול להיות בלדת פופ כמו "אהבה חולה", יווני בסגנון של פעם "עיר נמל", דאנס-מזרחי כמו "עד שתבואי עד אליי" (שמסרב להיעלם כבר יותר מחצי שנה), או ערבי אותנטי כמו "משחק קלפים" החדש של עדן בן זקן, שנכנס השבוע לראשונה למצעד.

שירים לשים לב אליהם במצעד:

"אולסטאר וגופיות" של אנה זק ואיתי גלו נכנס השבוע למצעד במקום 42 ואמור לטפס הלאה לפי הקצב בסטרימינג. 

"מי את היום בלעדיי" של יונתן קלימי שכבר כמה שבועות טובים לא יורד מהעשירייה הראשונה.

"אהובי" של נסרין קדרי יצא לפני יותר משנתיים ולפני כשבועיים חזר למצעד השבועי.

במקום 36: "בלילות" של עופר ניסים ואודיה, רגע לפני סופ"ש הגאווה והמסיבה הגדולה של עופר ניסים.