אם אתם נמצאים בטיקטוק, כנראה שנתקלתם בתופעה שנקראת ערן יוסף. דיג'יי ישראלי בן ה-19 עם מאש-אפים שעומדים כבר על 1.4 מיליון לייקים. ערן הצעיר יחסית הפך לכוכב בפלטפורמה בזכות שילובים לא שגרתיים של שירים כמו "מקהלה עליזה" של לאה נאור ונורית הירש, ו-DIOR של פופ סמוק, "הרקדן האוטומטי" של צביקה פיק עם "קופידון" של אגם בוחבוט, וShots של ליל ג'ון ו-LMFAO עם Danza Kuduro של דון עומאר.

"התחלתי להתעסק בהפקה בגיל 11", הוא מספר בשיחה עם mako על החיבור למוזיקה. "תמיד אהבתי מוזיקה והיה לנו מגבר גיטרות בבית. למדתי בבית ספר בלי תקציב ובאירוע אחד שאלו אם יש למישהו משהו להביא לשים בו ושירים והגעתי עם המגבר. שמתי מוזיקה דרך הפלאפון ביוטיוב ואהבו את זה. מאז המשכתי עם ימי הולדת, אחרי זה קניתי מיקסר ולבר מצווה ההורים קנו לי פלטה. בתחילת הדרך הייתי הולך לנגן באירועים בחינם ולאט לאט צברתי תאוצה".

@eranyosef7 ״רק מזרחית עובד בארץ״ חכו לסוף #ערןיוסף #דיגיי #מסיבה #מועדון #משאפ ♬ צליל מקורי - Eran Yosef

מתי נולד אצלך הרעיון לחבר שירים לא קשורים?
"כשהייתי בסוף כיתה ט' שמעתי דיג'יי בשם רועה אימס מנגן. הוא היה עושה דברים שונים מאנשים אחרים וממש נדלקתי על זה, לקחתי את זה למקום שלי. בתקופה ההיא דיג'ייז היו עושים בעיקר רמיקסים. הסגנון הזה של מאשפים לא היה, כשדיברתי על זה עם אנשים הם הרימו גבה כי לא הייתה תרבות של המון המון מאש-אפים במסיבות. יצרתי סביבי קבוצה של דיג'ייז שאהבו את הרעיון והחלטנו לעשות מאש-אפים עם דברים שונים מעט, לאו דווקא שילוב הרמוני מוכר".

הסגנון של ערן מאופיין בהמון שילובים שבמחשבה ראשונה לא יתחברו והמון שירים ישנים ישראלים: "אני אדם קיצוני יחסית ותמיד רציתי לנגן דברים שעל הנייר נשמעים קיצוניים. לגבי השירים הישנים, תמיד אהבתי לשמוע את זה ואני חושב שגם חשוב לתת כבוד למוזיקה מתקופות שונות".

@eranyosef7 נראה אתכם מאתגרים אותי..#ערןיוסף #דיגיי #מסיבה #מועדון #משאפ ♬ צליל מקורי - Eran Yosef
 
@eranyosef7 מי היה כאן באחת ההופעות? #יותרחזקמה #ערןיוסף #דיגיי #מועדון #מסיבה ♬ צליל מקורי - Eran Yosef

כשנשאל על הביקורות שטוענות שמדובר בגימיק לטיקטוק, הוא עונה: "לא התחלתי ופיתחתי קריירה בטיקטוק. המאש-אפים האלה וצורת הניגון שלי מלווה אותי כבר שנים. אני כבר עבדתי עם אותם אנשים שאני עובד איתם היום. היו מזמינים אותי ולא היו יודעים לקשר לפנים".

אז למה בכל זאת הגעת לטיקטוק?
"הרגשתי שהאירועים מצליחים, אבל התפוצצות גדולה לא מגיעה כי הקהל לא יודע איפה לצרוך את התוכן הזה. חבר הציע לי לעלות סרטון לטיקטוק. בהתחלה לא הסכמתי, אבל אחרי כמה חודשים רציתי להתקדם. חבר ערך לי סרטון של מאש-אפ שלי ל'הכי ישראלי' של תקווה 6 עם Crazy In Love של ביונסה, העלנו אותו והוא הגיע ל-200 אלף צפיות אחרי שלושה ימים. הפלטפורמה חשפה אותי להמון אנשים ואז הם הגיעו למסיבות לשמוע את ערן. כשדיג'ייז שואלים אותי אם שווה להיכנס לטיקטוק אני עונה שצריך קודם להכיר אותך ויזמינו אותך לנגן - אחרי זה אתה יכול לפוצץ את עצמך בפלטפורמה".

בעקבות ההצלחה, פנו אלייך אומנים מוכרים לעבודה ביחד?
"יש כמה אומנים מאוד מוכרים בארץ שאני נמצא בקשר איתם ומקווה להוציא שיתופי פעולה בקרוב".

לאן אתה רוצה לקחת את זה?
"יש לי דרך מאוד ברורה. אני מנסה לעשות דברים שונים כדי להגיע לקהל חדש. הויז'ן שלי הוא להיות כמו מרטין גריקס או דיוויד גואטה – להיות דיג'יי שבאים וקונים כרטיסים בשבילו".

מוקדם יותר החודש, הוא העלה סרטון טיקטוק בו הוא מספר כי לא הוא מכין את המאש-אפים שהוא משתף, אלא משתמש באתר ייעודי. למי שאולי זה לא היה ברור לו – מדובר בהטרלה. "הלכתי לעורך שלי, הכנו מן אתר כזה שאני יכול לצלם ובסרטון רשמתי שאני שם קישורים לשני שירים, וביט וזה עושה את העבודה", הוא מסביר על הבדיחה שהתפוצצה בטיקטוק, אולי אפילו קצת יותר מדי: "אמא שלי התקשרה באותו יום ואמרה לי 'ערן מה זה האתר הזה, הבן של חברה שלי אמר לי שפרסמת אתר והוא רוצה קישור'. היו הרבה תגובות של אנשים שאומרים שהם המומים ושהם חיו בשקר, אבל גם הרבה הבינו".

@eranyosef7 לא מאמין שסיפרתי את זה.. #ערןיוסף ♬ צליל מקורי - Eran Yosef

אחד הקפשנים לסרטונים הוויראלים ביותר שלו הייתה "הם אומרים שרק מזרחית עובד בארץ". לפני שאת חושבים שמדובר בדעה מנומקת, ההפך. ערן פשוט הבין את הטיקטוק כמו שרבים אחרים עדיין לא הבינו: "הרעיון בטיקטוק זה לא לומר מה שאתה חושב, אלא מה שוויראלי. הייתי רוצה לשבת ולהגיד 'תראו את האומנות שלי ותשמעו אותה', אבל משפט כזה מקפיץ לך את הסרטון ב-200 אלף צפיות. אני משתדל לא לחשוב על מה יגידו. אם הייתי מקשיב לדעות של אנשים – הרבה סרטונים לא היו עולים".

למרות שמדובר בז'אנר הפופולרי ביותר במסיבות בישראל כרגע, הוא בוחר להתרחק מטכנו. "זה המוזיקה שהיא יותר סקסית היום, אבל אני חושב שהמיינסטרים תמיד היה ותמיד יהיה גם כן במרכז. הטכנו הביא איתו המון דברים מעניינים, אבל גם פתח אופציה לאנשים להוריד שירים באותו BPM ופשוט לבוא ולנגן. החלטתי עם עצמי שאני הולך לכיוון המיינסטרים כי אני מאמין בזה".