להיט מזויף? הישראלי שהצליח לעבוד על ספוטיפיי
ניסים ברנס, זמר ישראלי אלמוני, שחרר שיר בשם "סכין", שזכה לעשרות אלפי האזנות בספוטיפיי והגיע, ביום שבת האחרון, למקום הרביעי במצעד היומי של ספוטיפיי בישראל. נתון מוזר שמעלה חשד לכאורה לזיוף האזנות

מי שבדק את המצעד הישראלי היומי של ספוטיפיי של שבת האחרונה גילה נתון מפתיע: במקום הרביעי במצעד, מתחת ללהיטי ענק כמו "מלכת הדור" ו"השיר שאת אהבת" של עומר אדם או "אם את כבר הולכת" של נדב חנציס, הופיע שיר עם זמר אלמוני: "סכין" של ניסים ברנס.
ברנס גרף לכאורה כ-80 אלף האזנות ביום אחד או יומיים. למה לכאורה? כי זה נתון ששמור לזמרים המובילים במדינה. היום הוא כבר לא נמצא במצעד היומי של ספוטיפיי - ולא במקרה. ביוטיוב "סכין" עומד על 118 אלף האזנות. לרוב הפער בין ההאזנות בספוטיפיי וביוטיוב הוא גדול הרבה יותר, וכאן מדובר בפער של עשרות אלפי האזנות בודדות. כל אלה מצביעים ככל הנראה על הטייה של המספרים בדרך כזו או אחרת.
זה לא שעשרות אלפי אנשים התאהבו רנדומלית בשיר של זמר אנונימי. דברים כאלה עשויים לקרות, תשאלו את חנציס שהזכרנו קודם עם להיט הפריצה שלו - אבל כאן, אין אחיזה אמיתית לסיפור. לטובת מי שלא בקיאים בתעשיית קניית ההאזנות, נסביר שהמקרה של ברנס יוצא דופן: מראש, קשה יותר לזייף האזנות בספוטיפיי כי צריך משתמשים פעילים ולא כמו ביוטיוב שאפשר לצרוך בלי הרשמה. אגב, יוטיוב נשבעים שהם נלחמים בתופעת קניית צפיות, אבל בפועל אמנים מפרסמים אצלם ישירות ומשלמים בשביל לקדם שירים בתשלום כמודעה.
הפרסומות בספוטיפיי לעומת יוטיוב שונות, ובחברה השוודית כביכול מחזיקים באינטרס לנקות האזנות מזויפות, כי הם מחויבים לשלם תמלוגים. ברור ששירים יכולים להפתיע אחרי שהפכו ללהיט בטיקטוק, אבל גם מבט קצר בטיקטוק של ברנס מראה שנעשה שימוש בשיר בפחות מ-200 סרטונים, חלק גדול מהם הם סרטונים שלו עצמו. אז איך ישראלי אנומימי הצליח להערים על חברת הטק הענקית? רק אלוהים יודע.
מספוטיפיי ישראל טרם התקבלה תגובה.
