45.5 מיליארד דולר: תעשיית המוזיקה עקפה את הקולנוע בסיבוב
תעשיית הקולנוע אולי נחשבת רווחית יותר מתעשיית המוזיקה, אבל המספרים מראים אחרת. דו"ח חדש חושף כי בשנת 2023 תעשיית המוזיקה העולמית הרוויחה 45.5 מיליארד דולר - כ-38% יותר מתעשיית הקולנוע


תעשיית הקולנוע נתפסה, בעשורים האחרונים, כרווחית הרבה יותר מתעשיית המוזיקה - אבל המספרים מציגים תמונה אחרת. דו"ח אותו פרסם וויל פייג', לשעבר הכלכלן הראשי של חברת "ספוטיפיי", מציג נתון מפתיע: תעשיית המוזיקה העולמית הרוויחה בשנת 2023 45.5 מיליארד דולר, לעומת תעשיית הקולנוע שהרוויחה "רק" 33 מיליארד. או באחוזים: 38% אחוז יותר. הסכום מגיע מתמלוגים, זכויות יוצרים ושירותי הסטרימינג.
גם פייג', מחבר הדו"ח, הודה שמדובר בנתון מפתיע: "התחלתי לעשות את החישובים השנתיים האלו ב-2015. אם באותה שנה היית אומר למישהו שתעשיית המוזיקה תעקוף את תעשיית הקולנוע היו צוחקים עלייך עד שהיית יוצא מהחדר", סיפר. עם זאת, דברים השתנו מאז 2015.
ב-2015, שירותי הסטרימינג המובילים בעולם (אפל מיוזיק, ספוטיפיי) עבדו, אבל היו נפוצים משמעותית פחות. לצורך ההשוואה: לספוטיפיי היו 82 מיליון משתמשים ב-2015. היום, 9 שנים אחרי, יש להם 626 מיליון משתמשים - קפיצה אדירה. בנוסף, הרווחים של תעשיית הקולנוע קיבלו "נגיסה משמעותית" מענקיות סטרימינג כמו נטפליקס, אפל טי.וי, דיסני פלוס ועוד.
עוד נתונים מפתיעים בדו"ח: למרות שהסטרימינג נמצא בעלייה, פורמט מוזיקלי ישן הרבה יותר נמצא בעלייה חדה יותר ממנו: תקליטים. מכירת התקליטים העולמית עלתה ב-13 אחוזים בשנת 2023 בהשוואה לקודמתה, לעומת עלייה של 10 אחוזים בהאזנה לשירותי הסטרימינג. פייג' חוזה שבקרוב מכירות התקליטים העולמיות יעקפו את מכירות הדיסקים.