גם אם השם Rednex לא אומר לכם הרבה, אתם מכירים בוודאות את הלהיט הענק שלהם מ-1994: Cotton Eye Joe. להיט הקאנטרי/דאנס הביזארי של ההרכב השוודי הפך ללהיט ענק עוד כשיצא באמצע שנות התשעים, והגיע לראש המצעד ב-11 מדינות שונות - אבל עכשיו, 30 שנה אחרי, הוא שבר שיא מטורף: בגלל השימוש שלו בטיקטוק, הוא הושמע בחודש האחרון ביוטיוב (במגוון סרטונים שונים) למעלה מ-3 מיליארד פעמים.

כאמור, הנתון לא מתייחס לקליפ הספציפי של השיר - אלא לכל הפעמים בהן נעשה שימוש ב-Cotton Eye Joe במגוון סרטונים שונים. הסיבה לפופולריות החוזרת היא סאונד בטיקטוק בו אדם שר את השיר באופן מעוות ומוזר - סאונד שזכה לשימוש בלמעלה מ-236 אלף סרטונים בטיקטוק, ובו מככב בעיקר (לא המצאנו) נגיס עוף חבוש כובע קאובוי ששר את השיר.

פאט רייניז, אחד מחברי הלהקה, דיבר על ההישג ההזוי שלהם: "זה קרה בזכות מיליוני יוצרי סרטונים שיצרו מיליארדי השמעות של המוזיקה שלנו, ולא בזכות הצורה ה'מסורתית' של האזנה למוזיקה. זה יהיה אתגר לתעשיית המוזיקה להציג נתונים כאלה במצעדים".

אבל למה Cotton Eye Joe הפך להצלחה כה מסחררת מלכתחילה? אין לכך תשובה חד משמעית: אמצע שנות התשעים היו עידן זהב עבור קטעי "יורו-דאנס", שלקחו את הסאונד של המועדונים למיינסטרים ברחבי אירופה ובמקרים מסוימים גם בארצות הברית, והשימוש בצליל של מוזיקה אמריקאית - קאנטרי ובלוגראס - הפכו אותו לקל יותר לעיכול עבור קהל רחב - גם עבור מועדוני ריקודים וגם עבור דודה שלכם בחתונה. 

עם מיליארדי השמעות תוך חודש בלבד, וזה לא כולל את מיליארדי ההשמעות ב-30 השנה שיצא, ויחד עם נתונים של מכירת מיליוני עותקים - נראה שלהיט הדאנס המוזר של Rednex הולך עוד להישאר איתנו תקופה.