האומנים הישראלים כובשים את המצעד של ביטפורט
למרות המלחמה, לא מעט דיג'ייז ישראלים מככבים ברשימת האומנים הכי מוכרים בביטפורט - הפלטפורמה הכי חשובה בסצנה האלקטרונית. "לא הופתעתי. הקרדיט מגיע למפיקים הישראלים שממשיכים לשלוח לנו מוזיקה מעולה שמדברת בעד עצמה - גם הרבה מעבר לים", אומר מיטה גאמי בשיחה עם mako על ההצלחה של הלייבל שלו ושל אדם טן - מכבי האוס


נציגות ישראלית מרשימה: ביטפורט (Beatport), חנות המוזיקה הדיגיטלית שמתמחה במוזיקה אלקטרונית שבה דיג’ייז ומפיקים קונים קבצים דיגיטליים של טראקים כדי לנגן אותם בסטים, במועדונים ובפסטיבלים, פרסמו את רשימת הדיג’ייז, הטראקים והלייבלים הכי נמכרים ב-2025 ולמרות המלחמה - לישראל יש ייצוג יותר ממכובד בלא מעט ז’אנרים.
מיטה גאמי כבש את מצעד האומנים הכי נמכרים בדיפ-האוס. אגמי הקדים שמות מוערכים ונמכרים כמו כריס סטוסי ומקס דין. את העשירייה הראשונה סוגר ישראלי נוסף, עומרי דוט. "מכבי האוס" הלייבל הישראלי של אדם טן ומיטה אגמי הגיע למקום השלישי בז'אנר, כשמקדימים אותו שני לייבלי ענק: Crosstown Rebels של דמיאן לזארוס ו-Up The Stuss של כריס סטוסי.
ברשימת הטראקים הנמכרים ביותר בז’אנר יש לסצנה הישראלים יש ארבעה טראקים: All By Myself של מיטה גאמי (מקום 2), הרמיקס של אדם טן ומיטה גאמי ל-Lately של רופוס דה סול (מקום 5) הרמיקס של AYYBO ל-Nothing Wrong של עומרי דוט (מקום 6) ו- Desperadio של בונאפיק (מקום 9).
"הקטע התחיל בתור אדיט, בלי כוונה לשחרור רשמי. קניתי את הזכויות לוואקל והחלטתי להוציא אותו דרך הלייבל שלנו, מכבי האוס", מסביר מיטה גאמי על העבודה על All By Myself וחושף כי היה קרוב לשיתוף פעולה מעניין: "קצת לפני השחרור Anyma עשה לו אדיט לא רשמי ואפילו הייתה מחשבה לשיתוף פעולה, אבל בחרתי להישאר נאמן לגרסה שלי. אחר כך טייסטו ניגן אותו בסט השקיעה המדובר שלו בקואצ’לה, ושנה אחרי, הוא עדיין מתנגן. אני אישית הכי אוהב את הגרסא שעשיתי עם מאיר והתזמורת, הקטע מקבל המון עומק מהכלים הסימפוניים".
בז’אנר האינדי-דאנס (הז’אנר המרכזי של מכבי-האוס לפי החלוקה של ביטפורט), הנציגות הישראלית מרשימה אפילו יותר: דרקו (2), אדם טן (3) ורפאל (4) כולם מככבים בחמישייה הראשונה של האומנים הכי נמכרים, כשמכבי האוס מתמקם במקום השני ברשימת הלייבלים הכי נמכרים בז’אנר, מיד אחרי לייבל הענק של סולומון - דינאמיק.
על המיקום של מכבי האוס אמר מיטה גאמי: "לא הופתעתי שמכבי האוס שוב קיבל מקום מכובד. הקרדיט האמיתי מגיע למפיקים הישראלים, מכל הגילאים, שממשיכים לשלוח לנו מוזיקה מעולה שמדברת בעד עצמה - גם הרבה מעבר לים".
גם ברשימת הטראקים הכי מושמעים בז’אנר יש לא מעט נציגות ישראלית עם Monologue של בונאפיק (מקום 5); הרמיקס של אדם סלוק ל-We Are The People של Empire Of The Sun (מקום 6), Say That של מילרו ורפאל (מקום 7) Selector של ימגוצ’י ועומרי דוט (מקום 8)ו-Start The Party של דרקו ואסף שמואל במקום ה-9.
ביטפורט הוא לא ספוטיפיי או מצעד רדיו, אלא פלטפורמה, כאמור, שבה דיג’ייז ומפיקים קונים קבצים דיגיטליים של טראקים כדי לנגן אותם בסטים, מועדונים ופסטיבלים. כלומר - הרשימה מייצגת את האומנים, הטראקים והלייבלים שדיג’ייז בחרו להוציא עליהם כסף כדי לנגן אותם. לכן, מדובר מדד מקצועי שעוזר להבין קצת יותר טוב איזה טראקים באמת מושמעים ברחבות השונות.