ביוניקס הפך לבית בשביל ישראלים - ואפשר להבין למה
עם ליינאפ בינלאומי שנבנה עם התאמה לקהל הישראלי, הפקה משודרגת, מסיבות בריכה ואפטרים מסביב לשעון; ובתקופה שבה רבים חוששים לטוס ולבלות באירופה, פסטיבל ביוניקס 2025 הוכיח שאפשר ליהנות קרוב לבית, במחיר שפוי ובאווירה בטוחה ומקבלת


אם בשנה שעברה, על רקע הבידוד התרבותי של ישראל, פסטיבל ביוניקס (BEONIX) בקפריסין הפתיע עם אלפי בליינים מישראל - השנה הוא חזר והוכיח שלא היה מדובר בגחמה חד-פעמית. לימסול הפכה בסוף השבוע של 19-21 בספטמבר לבית לאלפי בליינים ישראלים.
השנה ביוניקס הפך אפילו לגדול יותר, עם כ-25 אלף בליינים מתוכם אלפים מישראל, שהפכו את הפסטיבל לאירוע שהרגיש כמעט כמו פסטיבל בארץ. זה לא היה רק מספר המשתתפים שהגיעו מישראל, אלא גם הליינאפ שדיבר אל הקהל המקומי. שמות ענק שהקהל הישראלי אוהב במיוחד כמו ארמין ואן ביורן, אדריאטיק ובוריס ברצ'ה הובילו את הליין-אפ של הפסטיבל, שהציג שדרוג יפה בכמות השמות הגדולים ביחס לשנה שעברה, כשגם שמות כמו מסאו פלקס, שימזה, לן פאקי ניגנו בפסטיבל.

לכך הצטרפה גם נציגות מקומית עם קדוש וסרגה, והתוצאה הייתה ליינאפ שמדבר בשפה שהקהל הישראלי מכיר ואוהב. בכל מה שקשור למוזיקה, בלטו במיוחד אדריאטיק, שהפכו השנה לאחד הצמדים החמים בעולם והוכיחו שלגמרי בצדק, שימזה - שהיה אחת ההפתעות הנעימות של הפסטיבל ובוריס ברצ'ה - שסיפק את הסט הכי מהנה בפסטיבל.
גם ההפקה הציגה קפיצת מדרגה לעומת השנה הקודמת. מתחם ה-ETKO, ששימש בעבר כיקב, עבר מתיחת פנים והפך לחלל צבעוני ומעוצב ומרשים. אם בשנה שעברה ניכר היה שהבמה המרכזית מושכת כמעט באופן בלעדי את תשומת הלב, השנה הדברים נראו אחרת. ארבעת הבמות הציעו סאונד ברמה טובה וקו מוזיקלי שונה, מה שאיזן את כמות האנשים בבמות בפסטיבל. רוב הבמות (חוץ מהמרכזית) נשארו פתוחות גם אחרי חצות, שבמת הגארדן נשארה פועלת עד השעות 03:00 - מהלך ששדרג משמעותית את חווית הפסטיבל.


כפי שאפשר לצפות מישראלים, החגיגה ממש לא נגמרה רק בפסטיבל. בצהריים נערכו מסיבות בריכה נוצצות במלון סיטי אוף דרימס, ובסיומן המשיכו אפטרים במועדוני לימסול, בהפקת חברת FlyDance ששיווקה את הפסטיבל בישראל. התוספת הזו יצרה רצף מסיבות מסביב לשעון - מהצהריים ועד שעות הבוקר המאוחרות - וחיזקה את ההרגשה שהעיר כולה נכבשה בידי קהל ישראלי שחיפש לא רק פסטיבל, אלא חופשה מוזיקלית שלמה. למרות הרגישות הפוליטית והחשש מאירועים אנטי־ישראליים, הפסטיבל עבר ללא כל תקרית. להפך - הישראלים התקבלו בחיוב על ידי הקפריסאים ומארגני הפסטיבל - לא דבר מובן מאליו בתקופה הנוכחית.
גם מבחינת עלות, הפסטיבל הציע חוויה מדהימה ביחס למחיר. כרטיס לשלושת הימים נע בין 150 ל־215 יורו - מחיר נגיש מאוד עם תמורה יפה בכל מה שקשור לליין-אפ, הפקה והשקעה בפסטיבל. בזמן שמסיבות מקומיות מוכרות כרטיסים בלי בושה ב-400 שקלים לאירוע של כמה שעות עם כמה דיג'ייז מקומיים, כל מה שנותר לנו הוא לקנא בשכנים.
ביוניקס 2025 ממשיך את גרף ההתקדמות של הפסטיבל בלימסול ממקם את קפריסין כאחד היעדים המרכזיים של קהל הפסטיבלים הישראלי. בתקופה אומנים פשוט לא מגיעים לישראל, קפריסין ויוון הופכות לחלופה טבעית - קרובה, נגישה ומציעה חוויה שעומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר וגם מקבלת בברכה את הקהל המקומי. עד שהמציאות שלנו כאן תשתנה - זו לגמרי אלטרנטיבה ראויה.