ישראל תשתתף באירוויזיון 2024, את זה כבר החליט איגוד השידור האירופי, אבל צפויה לנו התנגדות קשה מצד מספר מדינות. לאחר שאיגוד המלחינים והכותבים האיסלנדי פרסם מכתב רשמי שבו הביע את זעמו על השתתפות ישראל בתחרות, ואיגוד השידור הפיני אמר שהוא "עוקב אחר המתרחש במזרח התיכון", היום (חמישי) התפרסמה עצומה עליה חתומים למעלה מ-1,400 חברים בתעשיית המוזיקה הפינית שקוראים לחרם על ישראל באירוויזיון בגלל "פשעי מלחמה".

יוזם העצומה, לוקאס קורפלאינן, אמר לעיתון פיני מקומי כי "ישראל מפרה זכויות אדם, ואנחנו לא חושבים שזה בסדר שהמדינה הזו תשתתף באירוויזיון כדי לנקות את התדמית שלה". חותמי העצומה מבקשים שבדומה לחרם על רוסיה בעקבות הפלישה שלה לאוקראינה, כך איגוד השידור הפיני צריך להכריז כי פינלנד לא תשתתף כל עוד ישראל תיקח חלק בתחרות. בין החותמים ניתן למצוא את אקסל אנסטרום, שייצג את פינלנד באירוויזיון 2011 תחת השם פרדייס אוסקר.

בחודש דצמבר הבהיר איגוד השידור האירופאי כי הוא מתעלם מקולות המחאה וכי ישראל תיקח חלק באירוויזיון 2024 במאלמו, שוודיה. ההצהרה של איגוד השידור האירופי הגיעה בתגובה לפניית העיתון הבלגי Het Laatste Nieuws, ונאמר בה: "האירוויזיון היא תחרות המיועדת לגופי שידור, לא לממשלות, והשידור הציבורי בישראל משתתף בתחרות כבר חמישים שנה... האירוויזיון הוא אירוע א-פוליטי, המאחד קהלים ברחבי העולם באמצעות מוזיקה".