מדינה קאריבית תצטרף לאירוויזיון: חשבון האינסטגרם הרשמי של תחרות האירוויזיון הכריז: "הקאריביים מגיעים לתחרות האירוויזיון 2024". לא ברור באיזו מדינה קאריבית מדובר בדיוק - אבל יש כמה אפשרויות, וכולן נשמעות מבטיחות. "תתכוננו, אנחנו לא יכולים לחכות לספר לכם עוד", נכתב בדף האינסטגרם של התחרות האירופאית, בליווי סרטון שמציג חופים ועצי דקל. אפשרות נוספת היא שמדובר בפרסומת לחסות כזו או אחרת של תחרות האירוויזיון הקרובה.

"הקאריביים" הם הגדרה די רחבה לקבוצה של כ-700 איים ו"איונים" (איים קטנים), אבל כמה מהמדינות המוכרות ששייכות לאזור זה הן ג'מייקה, ברבדוס, איי הבאהמה, האיטי, קובה והרפובליקה הדומיניקנית. ואם המחשבה שעוברת לכם בראש היא - "אבל זו לא אירופה" - אתם לגמרי צודקים. אבל זו, כמובן, לא הפעם הראשונה בה מדינה לא אירופאית משתתפת באירוויזיון: ישראל משתתפת בתחרות הזמר האירופאית מאז 1973, ולאורך השנים הצטרפו מדינות לא-אירופאיות נוספות כמו אוסטרליה, מרוקו ועוד.

View this post on Instagram

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

לא משנה איזו מדינה קריבית תצטרף - למדינות רבות באזור יש היסטוריה מוזיקלית עשירה ומרתקת: בג'מייקה נוצרו סגונות ה"רגאיי" וה"סקא" שהזניקו לתהילה עולמית זמרים כמו בוב מארלי; בטרינידד וטובאגו נוצר ז'אנר ה"קליפסו"; לקובה יש מסורת עשירה של ג'אז קובני וסגנונות דרום אמריקאיים אחרים. האמת, זה כמעט נשמע לא פייר לתת להם להשתתף בהתחשב בכמות המוזיקה הטובה שיצאה מאזור האיים הזה - אבל נשתדל לעמוד בתחרות, עם המתמודד או המתמודדת שיבחרו בתוכנית "הכוכב הבא".