איסלנד ניצבת במקום הראשון בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024 - כך לפי אתר Eurovision World, שמרכז נתונים מטבלאות ההימורים השונות. הזינוק של איסלנד למקום הראשון, אליו מעולם לא הגיעה בהיסטוריה של התחרות, מגיע לאחר הדיווח כי בקדם-אירוויזיון האיסלנדי ישתתף הזמר הפלסטיני בשאר מוראד, תושב מזרח ירושלים. מוראד שיתף פעולה בעבר עם להקת האטארי, שהניפו דגל פלסטין במהלך תחרות אירוויזיון 2019 שהתקיימה בישראל. בשבוע שעבר הכריז איגוד השידור האיסלנדי כי הוא שוקל את המשך התמודדותו בתחרות וההחלטה תתקבל יחד עם הזמר שייבחר בקדם האירוויזיון האיסלנדי. הנציג או הנציגה הישראלים, כזכור, ייבחרו בתוכנית "הכוכב הבא".

מתחת לאיסלנד בטבלאת ההימורים ניצבות אוקראינה במקום השני, בריטניה (שהמתמודד שלה, אולי אלכסנדר, חתם על מכתב נגד ישראל) במקום השלישי ומתחת להן איטליה. ישראל, שבחודש אוקטובר זינקה למקום הראשון בטבלאות ההימורים, נמצאת נכון לכתיבת שורות אלו במקום השביעי בטבלאות ההימורים, מתחת לליטא ולמדינה המארחת שוודיה.

הקדם-אירוויזיון האיסלנדי טרם התקיים ובאיסלנד עדיין לא נבחר נציג לתחרות הזמר האירופאית - אולם מאז שהוכרז כי בשאר מוראד ישתתף, נושאים כולם את עיניהם לאפשרות שהזמר הפלסטיני שידוע בדעותיו הקשות נגד ישראל יתחרה באירוויזיון - אם יבחר להשתתף בתחרות ולא להחרימה. מוראד טרם התייחס פומבית להשתתפותו בקדם אירוויזיון, אולם בחודש דצמבר האחרון התראיין למגזין הקווירי THEM ודיבר על יחסו לישראל ועל פעילות ישראל בעזה, בראיון בו התעלם לחלוטין מטבח החמאס ב-7 באוקטובר: "הקהילה הקווירית ברחבי העולם רואה מבעד למסך העשן הוורוד של ישראל. להיות קווירי לא גורם לך להיות חסין מלהיות כובש".