ישראל בשירי האירוויזיון הגדולים של כל הזמנים: נדמה שאירוויזיון 2024 הולך להיות מתוח, ולא רק בגלל התחרות עצמה: מאז פרצה המלחמה בין ישראל לחמאס, מספר מדינות רמזו כי יחרימו את התחרות במידה וישראל תשתתף באירוויזיון, וחובבי אירוויזיון ברחבי העולם קראו לחרם על ישראל. איגוד המלחינים והכותבים האיסלנדי פרסם מכתב רשמי שבו הביע את זעמו נוכח ההשתתפות המתוכננת של ישראל וגם פינלנד רמזה כי תשקול לא להשתתף.

עם זאת, נראה שאנחנו מנצחים היכן שזה חשוב - בדעת הקהל. בסקר רחב היקף בו נשאלו חובבי אירוויזיון מה הם שירי התחרות הכי טובים בכל הזמנים, ישראל הגיעה למקום ה-27 מתוך 250 - עם Unicorn של נועה קירל, שזכה במקום השלישי בתחרות בשנה שעברה, בליברפול. הלהיט של נועה קירל עוקף אפילו את אחת מהקלאסיקות הגדולות של כל הזמנים באירוויזיון, Waterloo של להקת אבא, השיר שהזניק את הקריירה של אחד ההרכבים המצליחים בהיסטוריה.

הסקר, שנקרא ESC 250, התקיים בתחנת רדיו צרפתית המוקדשת לאירוויזיון, ובמקום הראשון במצעד זכה עוד להיט מאירוויזיון 2023 - "צ'ה צ'ה צ'ה" של המתמודד הפיני קארייה. בנוסף, קירל לא לבד בנציגות הישראלית: במקום 104 נמצא הזוכה הגדול של אירוויזיון 2018. שני מקומות מתחתיו שיר שהגיע למקום הרביעי - "השקט שנשאר" של שירי מימון. את הנציגות הישראלית חותמת דנה אינטרנשיונל עם הזוכה "דיווה" משנת 1998. השיר הגיע למקום 138.

כפי שניתן להבין, רוב הרשימה מורכבת, בוודאי במקומות הגבוהים יותר, משירים מהעשורים האחרונים. דווקא זוכים ישראליים בולטים כמו "אבניבי" של יזהר כהן ו"הללויה" של גלי עטרי ולהקת חלב ודבש לא נוכחים ברשימה. לורין, הזמרת השוודית שזכתה פעמיים באירוויזיון, מככבת במקום השני והשלישי, עם Tattoo ו-Euphoria בהתאמה.

האם המקומות הגבוהים, יחסית, מנבאים לנו הצלחה באירוויזיון 2024? נצטרך לשאת את העיניים למאלמו, שוודיה, לחכות ולראות.