נועה קירל טרפה אמש (שלישי) את בימת חצי גמר האירוויזיון עם "יוניקורן" והעפילה לגמר שייערך במוצאי שבת. הבוקר, טיפסה מקום אחד למעלה בטבלאות ההימורים - מהמקום השביעי למקום השישי. דורון מדלי, יוצר השיר והמנהל האומנותי של המשלחת הישראלית, בטוח שנועה תסיים באחד משלושת המקומות הראשונים.

עוד באירוויזיון 2023
תיראו מופתעים: תגובות אנטי-ישראליות להעפלה של נועה לגמר
גם אנה ואגם: כוכבות הפופ מתאחדות מאחורי נועה קירל
אחרי החצי: איפה נועה ממוקמת בהימורים לגמר?

"עם כל הכבוד לטבלאות ההימורים, אני מבטיח שנהיה בטופ, בשלושת המקומות הראשונים", אמר מדלי הבוקר ב"חדשות הבוקר", "אין שום סיבה שלא. ראיתי כמעט את כל החזרות של המדינות, כולל מדינות חצי הגמר השני והגמר. אין עלינו, אין על נועה קירל. מגיע לה את אחד משלושת המקומות הראשונים".

על התחושות שאחרי ההעפלה לגמר סיפר מדלי, "זה מרגש מאוד. כולם ישנים, חזרנו למלון רק בשלוש בלילה. זה אירוע כל כך סוחט אנרגיות, מהתרגשות. הרגע הכי מרגש באירוויזיון זה רגע העלייה לגמר. אחר כך באים ליהנות. המתח הזה, שייקראו לך או לא ייקראו לך. אתה אומר: טוב, בטוח עליתי לגמר, אבל אז אתה אומר: אוקיי, החבר'ה מקרואטיה עלו, שאלה אנשים שנראים כמו יאצק, כמו שלמה בראבא".

ובכל זאת שידרת ביטחון מלא.
"בוודאי, עשיתי את זה כל כך הרבה פעמים, עליתי לגמר כל כך הרבה פעמים. כתבתי בהימורים שלי עשר מדינות, צדקתי בתשע".

נועה הייתה כל כך מפוקסת, נתנה ביצוע וואו.
"מה עוד אפשר להגיד על הגברת הזאת? סוף סוף הקהל בישראל יודע מה אנחנו עושים בחודשים האחרונים. שמרנו על זה בסוד כמוס. זה משחרר הרבה מאוד לחץ. ראינו אותה מבצעת את זה כל כך הרבה פעמים, ובכל פעם מחדש אנחנו מסתכלים ואומרים: וואו, בהצלחה לכל השאר. לא ראינו דבר כזה".

נועה היא הדבר הכי גדול שיצא מישראל בעשרות השנים האחרונות?
"אמרתי את זה אתמול מאחורי הקלעים לרוברט, הסוכן שלה, ולהורים שלה, כשישבנו בגרין רום וחיכינו. החיים שלה משתנים ברגע הזה. זו לא עוד הופעה. זה אירוע, זה חשיפה, זה ממש פריצה לתודעה הבינלאומית. אפשר לראות את התנועה האדירה ברשתות החברתיות שלה, מאות אלפי אנשים חדשים מצטרפים אליה. כל דבר שהיא מעלה לטיקטוק ולאינסטגרם עובר את כל האחרים במיליוני צפיות ולייקים. היא הייתה מדהימה. הדבר הכי מרגש שקרה לנו בחזרות, זה שצוות האירוויזיון ניגש אלינו בסוד ולחש לנו שאין אף אחת כמוה על המסך השנה".

בינתיים לורן השבדית היא האיום הגדול.
"אוי, שתהיה בריאה. היא כל כך משעממת אותי. מה אני אעשה".

מחמוד ואלני פוריירה לא זכו אומנם, אבל נהיו כוכבי-על. זו האסטרטגיה של נועה?
"לחלוטין. אין לנו שליטה על איזה מקום אנחנו הולכים לזכות. נטע ואלני, נציגת קפריסין, זכו שתיהן באירוויזיון לפני חמש שנים. ישראל ונטע זכו, ואלני זכתה בפני עצמה. יש סיפורים כאלה, בעיקר בחמש השנים האחרונות, של אנשים שהגיעו למקום 20 והפכו לכוכבים מאוד גדולים. הפלטפורמה הזאת היא פלטפורמה אדירה להפצת שירים ולהזנקת קריירות בינלאומיות. זה דבר שבטוח הולך לקרות לנועה קירל".